igår och idag

Igår var det kräftskiva hos Anette och Patrik. Det var såååååå trevligt. Tack för en lyckad fest :)

91278-53
Anette med en kräfta i högsta hugg, Linda e djupt fokuserad på sin

91278-52
Resten av gänget. Patrik går runt och bjuder på krondills-snaps, den "manliga, och hallon-snaps, den "kvinnliga" -han har sjävklart gjort dem själv. Hallonsnapsen var jättegod, med riktiga hallon i, även om jag har svårt för ren sprit - det bränner i halsen ;) Fattar inte hur vi kunde får plats så många, men de hade pusslat bra med lånade stolar och bord från Blue Moon.

__________________________________________________________________________________

Idag åkte jag till Värmskog för att titta på huset, ledsen att jag tjatar om detta hus  men det är en så stor grej för mig. Jag blev iaf kär i huset och vill verkligen flytta dit. De som ska sälja vill oxå sälja till oss så jag hoppas att ingen bjuder över oss. Imorgon lägger vi budet till mäklaren, sen e det bara att hålla tummarna. Jag kommer att bli så besviken om jag inte får det. Har redan inrett huset i huvudet och David e lite sur på mig för han tror att han inte ska få bestämma något, men det e ju klart han får. Jag har mkt tankar men jag vill ju att vi båda ska tycka om det annars e det ju ingen idé att bo ihop. Var till Hemtex idag, rea på gardiner och massa annat och köpte saker jag tänkt till lägenheten som jag eg skulle flytta in i men nu när jag sett huset inser jag att dte inte passar in dr så ska nog lämna tillbaka för dt känns onödigt att inreda en lgh när man vill ha huset, ska nog inte flytta in i lgh utan vänta på huset och spara hyran-pengarna till möbler istället. Känns smartare, visserligen får jag bo hemma lite längre men det e det värt om jag istället får nya möbler :)

                   
Gardinstång, gillar svarta        



Gardiner till vardagsrummet, e helt inne på mörka möbler och gillar brunt. tycker det e fint att det e lite färg i ena gardinen så att det bryter av. Skulle passa så bra till den soffan jag vill ha, men inte till väggarna i huset. Finns en bild i reklamen på hur gardinerna ser ut ihop. Sidan två.


Gardiner och bordtabletter till köket. Jag älskar grönt och tycker att det e jätefint till brunt. Vill verkligen inte lämna tillbaka dessa saker men det e inte kul att ha saker liggandes till att det kanske någongång målas i färger som passar. Ska bli kul att se om vi kan enas så att båda blir nöjda :)

Jag e ju sån att jag gärna planerar i huvudet och tittar efter saker jag vill ha kataloger etc. Har vetat i flera år vad jag vill ha och det e ju inte lätt för David. Det betyder inte att det måste bli så men jag vill planera. Vill veta att vi får huset och åka dit igenoch kolla färgerna igen och planera mer. Jag älskar att inreda. Det e nog bland det enda jag brukar planera :) Kanske för att det har känts så långt fram i tiden att det känts safe ;) Nu ska jag nog fortsätt aat leta på sidor på internet efter inspiration :) så att David blir ännu mer irriterad på mig *skratt*

Kommentarer
Postat av: Josefine Gillving

Hej gumman nu har jag tagit mig i kragen och börjat läsa din blogg.

Så ni kanske ska flytta till ett litet hus, där kan man verkligen tala om vuxenpoäng, gud vad kul!
Det låter som om du stormtrivs i ditt liv just nu, helt underbart!

Känner mig lite vilsen när jag läser här, känner ju inte till alla personer du skriver om men det är jätte kul att veta vad som händer i ditt liv. Låter som du och killen är riktigt allvarliga med ert förhållande det är super härligt för dig att du träffat någon som får dig att må så bra. Skriv gärna lite mer personliga mail till mig om du har tid.

Jag och Joel kom hem ifrån en två veckors semester i grekland ganska nyligen, en underbar och skojig semester. Vi ska nog som det ser ut nu iväg och resa igen några stycken efter årsskiftet i ett par månader. Jag har även varit en sväng på gotland i sommras med lite tjej kompisar så min sommar har varit väldigt väldigt bra! I fredags så var jag på bröllop min 23 åriga kusin gifte sig så tro inte att det är tokigt att tänka och drömma om att gifta sig tidigt hi hi. Jätte vacker vigsel det stod om den i aftonbladet, killen är lite av en kändis. Det var ca 450 personer på festen och allt var gratis, tänk vad dyrt oj oj oj.

Jag saknar dig jätte mycket, saknaden bara bubblade upp när jag läste det du har skrivit här på bloggen. Det lätt som gamla super glada jessica. Saknar den tiden då vi hade en nära vänskap och sågs en hel del. Hoppas du kommer till stockholm snart gud vad kul det vore att se dig igen!!! Kram kram kram önskar dig allt gott :)

2006-08-21 @ 01:20:29
Postat av: Jess

Jossan: Hej vännen! Blev så glad när jag såg ditt meddelande, jag inte kvar ett enda nr efter att min mobil gick sönder. Ska till Sthlm på torsdag, jobba, och tänkte på att gå till bonden för att få tag på ditt nr. Du kanske kan en tur på stan med mig på söndag, ev blir det Kista galleria. Skicka gärna ett sms med din e-mail så ska jag skriva till dig. Om vi får huset så måste ni komma och hälsa på, vi har så många rum att vi inte vet vad vi ska göra med dem :) Sköt om dig och hälsa Joel. STOR KRAM

2006-08-21 @ 15:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback