Dykt under bron i Värmskog

Idag har jag äntligen fått dyka...med D, som är ett under bara i sig, han e så svårt flörtad när det gäller att följa med mig och dyka...skulle eg att dykt med E men hon fick biljetter till Arvikafestivalen (som jag oxå ville på, men inga pengar = inge kul :( ) Det var skönt att komma i vattnet, hade börjat få abstinens :) var sådär sugen innan vi kom iväg för jag var så trött. Vart väl inte så sent  igår, satt på Harrys uteservering med D´s kompisar, jag älskar uteserveringar - storfavorit - på sommaren. Men några öl gör att jag blir otroligt seg dagen efer, inte bakis så att jag mår dåligt eller får huvudvärk men väldigt trött. Men aif så snart vi hade kommit på plats, Värmskog, så kändes det bra. Vattnet var ganska varmt så det var skönt. Ganska bra dyk, inte mkt liv,såg en kräfta -skillnad mot vad pappa får se i Spanien (Nerja) nu- och en massa bilvraksdelar, vilket var ganska kul. Sikten var bra oxå + att jag trivs så bra i min ganska nya väst. Pratade med en tjej som går i min Divemastergrupp som oxå mest dykt utomlands när jag kom och vi hade roligt åt vad lite man glädjs åt när man dyker i Sverige. Trodde inte att jag skulle tycka att det var roligt som det är att dyka här. Här tittar man mest på bergs(mm.)formationer och skräp som folk kastat i vattnet och blir jättenöjd medan vi utomlands inte e nöjda om vi sett haj, då hade vi velat sett dem närmare etc. Jag e nästan mer lycklig efter ett dyk här än i Egypten, konstigt. Vi funderade på om vi kanske alltid från kväve-narkos och att det är det som gör oss lyckliga :) får fundera lite mer på detta fenomen :) Imorgon ska vi till Örsholstjärn och simma 800m snorkel, de andra i gruppen ska oxå bogsera 100m - kom inte dit och titta, kommer inte va en vacker syn :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback