Hur gick det då igår...

Jag klarade rescue testet!!! Det var skönt. Men jag blev ltie lurad å det var bra. Hade fått veta att det skulle va rescue test (visste tydligen inte alla i gruppen) och att vi skulle till yttre hamn, detta körde Chris (instruktör) med hela veckan och även på morgonen när jag väntade på att få åka och de andra gjorde prov. Jag gick omkring och pysslade med min utrustning och på parkeringen så ser jag Davids bil + att Fredrik (instruktör och D´s bror) inte kommit så då började jag fatta misstankar men inte tillräckligt...trodde bestämt att vi skulle till yttre hamn. så helt plötsligt kommer en kille inspringades på Dykmagasinet och skriker på hjälp, hans dykkamrat e bort! Då blir det bråttom. Vi var 8 i gruppen och får veta att de var 6 st dykare och att det nu var en som var medvestlös på ytan,d e andra skulle dock komma upp på olika ställen med olika skador...Hur som helst var det jätteroligt, eller vad man ska säga, det känns ju lite som på allvar. Hoppas att man nu e beredd när det händer något. Folk stod och tittade på oss på alla balkonger runt klarälven, det var t.o.m någon som filmade från bron, och det kom folk dit och frågade om de skulle hjälpa till (vi hade ringt 112 och förvarnat). De blev sura när vi sa att det var övning :)
David hade sagt hela kvällen innan att han inte visste något om senariot och att han skulle dit efteråt eller ev komma och titta, men det ville jag inte. Han försökte göra mig nervös, va inte nervös innan jag pratade med honom, men han lyckades märkte jag...

Efter dykningen så åkte jag med till Värmskog och badade. Det bästa var när vi gick hem till Jocke och för att grilla för där fanns en studsmatta, jag hade sååååååå kul. Som barn på nytt, måste hälsa på honom igen :)

Idag blir det nog en stund i solen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback