Nu e jag snart Divemaster

07.45 ringde väckarklockan, inte helt nöjd. Speciellt inte med tanke på varför det ringde. Samling kl.9 på Dykmagasinet för att åka till Örsholmstjärn och simma 800m snorkelsimm. Men solen sken och det var varmt, e alltid lättare att gå upp då. Det var redan folk på badstranden, fattr inte hur de orkar...Hade gärna legat en stund till under täcket.
Simningen gick bra, var inte lika jobbigt som jag trodde, men jag fick kramp under fötterna. Fick betyg 3 (min1-5max) så jag e nöjd, har nu tre 3:or (400m simning, 100m bogsering) och en 5:a (vattentramp) e inte så dåligt av en soffpotatis. Vattnet va inte så kallt heller, men så hade jag 5mm dräkt på mig och huva :)

Efter det var kl.11.30 och det var dax att åka hem och väcka D, han hade en hårdare kväll igår än mig. Käkade lite mer frukost och åke till Herrhagen för att kika på när grabbarna spelade fotboll. Herrhagsskolan har fått en konstgräs (plastgräs) plan. Hela skolan och skolgården e jättefin, så såg det inte ut på min skola när jag var knatte. Men man ska inte rmalapå platsgräs, killarna had eingen hud kvar på benen...aj aj aj...
Sen fick jag nog av stan och åkte till Skutberget, ska vara vid vatten soliga dagar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback