Odla på hjärnan

jaha, vad har hänt sen sist då, var ju ett tag sen ;)

Kan ju börja med idag.
Hade tidigt personalmöte på Skopunkten, som avslutades med att jag och Jenny fick gå ner i Bergviks affärer och leta upp nya personkläder. Hittade fina toppar på Gina Tricot, problemet är att de bara får kosta 129kr. Men vi hittade en iaf och en på H & M, sen hoppas vi att de andra gillar dem oxå. Kul att vi ska få slippa våra hemska!!!

Åkte sen ner på stan, där jag aldrig är numera, skule visa upp mig på Kick´s för jag ska dit och dema nästa veckas ons-fre för Nivea. Jag har börjat jobba för GE Demo, ett företag som anlitar makeupartister för att dema i "vanliga" sminkaffärer som säljer Nivea, L´oreal eller Garnier. Ska bli roligt.
Sen hann jag med att hälsa på Anette på Lamps, där var det full rulle, så särsklit mycket hann vi inte säga varandra. Jag va även tvungen att hälsa på Dykmagasinet, e ju aldrig där känns det som, saknar dem alla!

Em har gått till internet-viktiga-grejer-som-skjuts upp-när-man-inte-har-dator-saker :)
Ska snart åka hem och ta hand om mina bebisar, med det menar jag alla mina miniväxter som jag odlar :) Började att så för några veckor sedan och det är sån lycka när de ploppar upp.
Jag odlar:
* flitiga lisa
* solrosor, 50cm-5m, lite blandat
* jordgubbar, har 4 pallkaragar i trädgården men vem kan få för mycket
* smultron, e ju faktiskt inte samma sak som jordgubbar
* coctailtomater
* ampel-coctailtomater
* basilika
* dill
* persilja
* gräslök
* timjan
* citronmeliss
* isbergssallad
* romansallad
* gurka
* morot
* salladslök
* kommer även rödbetor, ätbara slingerväxter och lite blommor

Så jag har att göra :) det krävs en hel del jobb, men det är så roligt.
Vi har ett växthus och 8 pallkragar utanför samt att det ska odlas ätbara växter längs terassräcket och gärdsgården :) Kommer bli så fint!

Ha en bra dag.
puss och kram


Kommentarer
Postat av: Erik

Hej Jajman,

Jaså du odlar en massa olagliga växter ser jag ;) Hur är läget i värmlandsskogarna? Enligt det jag nyss läste så verkar du trivas bra, med din sambo och dina flitiga lisor.

I göteborg skiner solen och värmen börjar äntligen kommea tillbaka. Hur skönt som helst ute! Tänkte spela lite beachvolleyboll ute i e.m., så jag hoppas att solen håller i sig.

Med mig är det fint. Jobbet går bra osv, bor i en etta i Mölndal (söder om gbgs kärna) i andra hand. tyvärr bara till sista nov, så efter det vet jag inte vad som händer riktigt. Vi kan väl höras nån dag!

kramar /Erik

2007-04-26 @ 07:46:22
Postat av: Anonym

Hej jessica, var jätte längesedan som jag var inne på din blogg typ månader! Men det var super kul att läsa allt som hänt i ditt liv för ganska längesedan, sitter här i min säng och borde verkligen gå och lägga mig men jag har fastnat framför datorn, jag som ska upp och jobba och allt..

Det har strulat till sig helt med flytten och nu vet vi inte äns om det blir något!? Det känns jätte jobbigt, men snart är det sommar och då blir allt bra eller bättre.
Kram på dig jossan

2007-05-09 @ 01:56:27
Postat av: Annika

Hej min lilla alskling! Jag saknar dig.. skicka kort pa huset och dina blommor de ar val antagligen ratt hoga vid det har laget.. jag har antligen hittat tillbaka till bloggen... visste inte adressen langre... med mig ar det bra i alla fall...har uppdaterat min blogg.... det behover inte kosta sa mycket pengar att komma hit... nar far ni internet da? vi maste horas...har sa mycket att beratta... puss och kram!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback