Bada, bada, bada

Igår hade vi en underbar dag på Gustavsviks Badhus.
Det tar en stund att köra till Örebro men det var det värt :)
Vi bokade både äventyrsbad och relaxen. Så skönt!
Det var jättelite folk så det var inte så stimmigt och i relaxen så var det vara ett par till så det var jättelugnt och skönt och vi kunde ligga i bubbelpoolen hur mkt vi ville.
Det fanns ångbastu, bastu och värmerum (inget för mig som är gravid) men de var i omklädningsruummen så vi hade inte kunnat sitta tillsammans.
I äventyrsbadet finns Europas längsta och högsta vildvattenfors, vattenpister, laguner, hängbroar, tunnlar och akvarielagun där du kan simma ner och titta på levande tropiska fiskar, bland annat hajar. Fullt med växter överallt för att se ut som en djungel. Jättekul, måste åka tillbaka när jag inte är gravid och kan åka allt som finns. Ni fick jag ligga i poolerna och vänta på D när han åkte. Men han var snäll och åkte inte så mkt utan vi myste mest. Var så skönt att sitta i relaxen i morgonrock och lyssna på lugn musik. Vi behövde verkligen den här dagen.
Bebisen tyckte att det kändes konstigt med bubbelpoolen först för den för runt men sen lugnade den ner sig och myste hela dagen oxå :)
(Om du undrar så var det bara 36grader i poolen, hade på mig dykklockan, så det var ingen fara för bebisen)
image217

Stannade till och åt på MAX och tog en kort tur på Mariebergs köpcentrum innan vi åkte hem. Barnavd på H&M var så mkt bättre och större än i Karlstad så jag kommer nog åka dit när bebisen e född.
MAX förretsen var lika gott som alltid i Örebro, tycker inte om det i Karlstad men i Örebro är det mums. Har älskat MAX sen jag åt där första gången så jag var så glad när de flyttat till K-d men vilken besvikelse. Trodde jag ändrat smaklökar men det är verkligen skillnad, skumt.

På kvällen åt vi ost och kex och myste, men jag var så trött så jag orkade inte vara vaken så länge. Tar på krafterna att bada, och ta det lugnt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback