Finbesök ;)

Igår kväll så grillade vi med bröder J & M. Älskar att grilla. Jag var helt utslagen, hade väldigt ont så jag låg på soffan med hårinpackning, ansiktsmask och en vetekudde på magen medans killarna fixade maten. Det var underbart! M hjälpte även D att sätta ihop bokhyllan vi köpte dagen innan på Ikea. Alla e så goa när man e gravid och inte mår bra, man behöver inte ens be de bara hjälper till.

Dagen innan (fredag) så slutade jag vid lunch, hade en halvdag att ta ut så D kom in och vi tog en sväng genom K-d. Började på Babyproffsen på Ilanda där vi tittade på babyskydd, hade fått höra av våra nya vänner O & M att de man får hyra på sjukhuset inte e garanterat okrockade och det kändes inte så bra. Vi hittade en som vi funderar på måste bara kolla så ekonomin går ihop. Mkt vi behöver nu. Sen fortsatte vi till Bergvik. Köpte lite på Ikea och bestämde oss för vilket matbord och stolar vi ska köpa till uterummet och som vi sen ska ha i köket. Så idag kunde vi göra klart (allt utom skötbordsavd-den väntar vi lite med) i tvättstugan.

image222image223

Det är väldigt stökigt så jag lägger ut nya bilder när vi fått iordning. Det är så stor skillnad från tidigare så jag är jättenöjd.

Sen handlade vi lite mat och hann med en fika med mina föräldrar. När vi kom hem så ringde O & M och frågade om vi ville komma dit och grilla. Underbart. Det var vad vi hade tänkt och med trevligt sällskap blir det ännu bättre. De hade gjort så god mat och vi var där långt över min sängtid ;) Hade jättetrevligt.

Men tillbaka till igår när vi var här hemma. Telefonen ringde och D´s kompis T frågade om han fick komma förbi. Så klart. T jobbade på Volvo oxå förut men är nu bonde på sin fars gård. En stund senare så hörde vi ett väldigt oväsen utanför, det brummade rätt högt och vi gick ut. Där kom T...
image224
Jag vet att vi bor på landet, men även för oss är detta ett ovanligt fordon att komma på "fest"
i :) Jag fick åka med på en tur. Det var riktigt kul. Traktorn var så sjukt stor och lät en hel del, alla grannar kom ut och tittade. Traktorn var lika bred som gatan :) T e helt galen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback