Lite av varje

Idag gick vi upp tidigt och åkte till Bergvik. Skulle till Skopunkten för att byta skor.
Jag fick ett par svart/vita vårskor, tygskor lite åt seglarhållet-precis vad jag ville ha. Hade spanat in dem på hemsidan och de kändes bra. D fick ett par svart/vita skateskor. Vi blev båda nöjda :)
Sen åkte vi till IKEA. I love!
Skulle mest titta lite för att planera vad vi ska handla, måste lägga upp en budget. Det vi fick med oss var några badhanddukar och en taklampa til bebisrummet i form av en sol, jättefint. Tyvärr var den vi köpte skadad så vi tar med den till stan och byter imorgon. Hann in på Coop Bygg och köpte roller (måla hallen) och såjord. Köpte lite mat på Maxi oxå. Vi skulle eg ha hunnit till Solareturen och Gengåvan men tiden räckte inte till, D skulle åka till jobbet kl.14.

När vi kom hem var jag så trött så jag sov i lite drygt en timme tills mobilen ringde. Sen började jag att fixa med mina små frön :) Planterade blommor som jag ska ha i krukor på altan och i balkonglådorna där. Kändes bra att ha det gjort. Tänkte eg ha fixat lite i trädgården men det har regnet av och an idag så det var så lerig, får vänta ltie. Måste fixa till och gräva i landet och fylla på med jord innan jag kan plantera och jag tror att D måste hjälpa till med det. Såg att persiljan, citronmelissen och morötterna i växthuset har börjat växa :)

Har möblerat om i uterummet för att se om våra idéer komer funka, och det verkar så. Letade lite efter tyger och möbler på internet så nu börjar jag få en klar idé till rummet, känns bra. Vi har lite olika uppfattning om hur rummet ska se ut. Väggar och tak är i furu och jag e inte så förtjust i det men det är D. Jag vill måla om eller i allafall vitbetsa, men D tycker att det är att förstöra. Vi disskuterar en hel del, men jag kommer vinna ;) Efter detta var jag helt slut igen, inte mkt energi i min kropp inte.

Legat i soffan resten av kvällen, tränade rygg och armar lite med hantlar och då kom D hem. Trevlig överraskning. De hade inget att göra på jobbet så alla fick gå hem, skönt.

Nu har vi packat inför imorgon, då vi ska på love-dag eller Baby-Moon i
Gustavsviks badhus i Örebro. Det ska bli så kul. Jag älskar äventyrsbad!!! Det finns en relaxavd oxå så vi tänkte ta en heldag och sedan mysmat på kvällen. Ska bli så skönt att bara rå om varandra och inte fokusera så mkt på bebisen. Jag har längtat hela veckan...

Nu blir det sängen för min del, helt slut i varenda del av kroppen.

ps. Hade på mig stödbältet idag och det funkade verkligen, lite ont i en stund idag men då spände jag om bältet och sedan har jag inte haft ont mer, helt fantastiskt! ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback