Mango :)

Började målningen idag, mest D men jag hjälpte till lite. Brukar va tvärt om när vi målar de andra rummen, så denna gång fick D dra tyngsta lasset, inte mer är rätt ;)
Verkar som att Mango var ett bra val. Lite starkare än vi först tänkt oss men färgen är jättefin så det gör inget. Bara hunnit med ett lager än, så vi får se imorgon. Är förväntansfull :)
Färger är precis som mango-fruktkött, ovanligt att de träffat så rätt med namnet, brukar aldrig stämma det där tycker jag.

När D har grejjat i bebisrummet så har jag städat och tvättat. Var välbehövligt. Fixade även med det sista i hallen. Är jättenöjd med vår sittbänk och träd-skohylla :) Känns så mysigt där.
Skönt att kunna få ner ytterkläder och tillbehör i bänken så att garderoben som finns i hallen kan vara till hälften till dykgrejjer som vi är rädda om och hälften till gästers kläder.

Vi rensade oxå ut allt brännbart vi kunde hitta, uterummet har fungerat som soprum under vintern. Där har alla emballage till allt vi köpt under vintern hamnat och vi har köpt en hel del. Rensade oxå ut lite ur garaget och tog de träplank som legat på tomten. Lastade bilen 2 ggr och körde ner till den växande majbransan vid skolan.

Nu har jag väldig ont bäckenet och försöker röra mig så lite som möjligt. D och några vänner kommer snart, de har hyrt film och köpt pizza. Orkade inte åka med så jag stannade hemma och gjorde lite mat. Hade lagt kycklig i marinad igår som skulle bli Tandoori kyckling med cintronris idag. Kul att D e bakfull och vill ha pizza ;)
Jag fick iaf äta god mat :) Inte så förtjust i snabbmat, kanske BK eller Max någon gång ibland, men helst inte pizzeriamat, bara i nödfall men jag tycker inte att det är gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback