mina gröna bebisar

För någon vecka sedan så satte jag en del frön på odling och nu har det ploppat upp små växter i alla mina krukor, det är roligt.
Blir en massa hänglobelior-blå och lila, tomaterna växer på snabbt och smultronen växer sakta. Av luktärtorna har hälften av fröna tagit sig. Fick även några pelargoner av min svägerska som växer på fint och jag har fått ut 5 nya av de plantorna. Snart får jag ta hjälp av henne hur jag ska ta hand om dem. Jag har viljan men inte de gröna fingrarna som behövs tyvärr. Jag bara provar mig fram och fungerar det så blir jag glad annars spelar det inte så stor roll, men när man får presenter vill man ju att det ska bli så bra som möjligt.

D ska få gräva lite i landet så att jag kan plantera mer, har en del frön som ska sättas direkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback