Fest, fest, fest...

Den här helgen har varit riktigt bra. I fredags var D ledig eftersom han jobbade kvällsveckan så vi åkte till Arvika. Solen sken så det var en bra dag att gå på stan i. Gick i lite affärer och köpte 2 bodys till Neo sen gick vi hem till D´s kusin Daniel och ahns Ida och fikade. Alltid lika kul att träffa dem, de e så goa. De håller på och kikar på hus och kikar lite åt Värmskogs hållet, hoppas att de hittar något här, vore jättekul! På kvällen så skulle D repa med bandet och få spela på nya gitarren men Neo skrek igen så han fick komma hem ganska fort.

På lördagen så var det dop för Noah kl.11. Dopet hade de hemma i trädgården, det var verkigen lkyckat, så mysigt med bara de närmaste och i deras stora, fina trådgård. Passande nog så bor de jui gamla prsätgården och mågna barn har blivit döpta där men detta var första gången utomhus. Sen var det uppdukat med långbord inne med smörgåstårta och fina tårtor bakade av Noahs mormor och farmor. Tack så mycket för att vi blev bjudna!
Efter dopet så vilade jag och Neo en stund för på kvällen var det dags för fest. Oturligt nog så var det 2 fester som krockade så jag och D fick dela på oss. Han gick på 35års kalas för Linda hemma hos sin bror och jag på 30års kalas för Anette i K-d. Anette och Patrik hade verklgien lagt ner sig i sin fest. Vi var på Kroppkärrsskolan där de hade dukat och gjort jättemysigt för 45 pers. De bjöd på underbar mat och dryck. Jag stannad einte så länge för Neo hade inte mått helt bra kvällen och natten innan så jag var ltie orolig för honom. Under tiden var han hos syrran, ville inte ta med han på festen, det hade blivit för stirrigt för honom. Så jag åkte och hämtade honom och syrran så åkte vi till V-skog och till nästa fest. Där det var ännu mer livat visade det sig, så vi stannade inte så länge där heller. Var iaf kul att få träffa alla på båda festerna men jag insåg att det inte går att va med på allt när man har en så liten bebis, han blir lite stressad.

Idag så har jag mer flygit runt som en yr höna och städat och grejjat medans syrran tagit hand om Neo, D kom hem frammåt lunch och var väldigt bakfull så han fick jag inte mkt hjälp av.


Vi skulle nämligen fira att D fyllt år med släkten på em.

Såhär glad var Neo när han var i mormors famn!


Bakade 2 tårtor som blev väldigt lyckade. Hade köpt ingredienser till fyllningen på
Tårtpinglan när jag var där och handlade till dopet. Blev en vaniljtårta med passionsfruktsfyllnigen, toppat med vit choklad galsyr och grädde, silverkulor och passionsfrukt. en chokladtårta med cappuccinofyllning, toppad med choklad cream cheese glasyr, marsipanhjärtan och hjärtströssel. De blev hur goda som helst.

Glömde fota innan vi började äta på dem ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback