Vad vi har haft för oss...

Man kan ju lugnt påstå att dagarn fylls på snabbt, det finns inte plats för mkt egentid. Inte för att jag klagar för det är en helt underbar varelse som ofta vilar i min famn. Men jag kommer lite efter i allt som händer, med nära och kära och i världen. Jag brukar sitta och läsa en bok medans jag ammar och de är avslappnande och då känner jag att jag får egentid.

Neo är väldigt snäll, han är inte särskilt gnällig. Men vissa dagar vill han bli buren mkt, han är tyst när vi bär honom så han är inte så jobbig direkt men jag blir trött i armarna av att bära på honom. Dum som jag e så brukar jag glömma att ta på bärsjalen men idag kom jag ihåg och den älskar han att ligga i.Han kommer ju så nära och det blir varmt och mysigt, så han brukar somna på bara någon minut. Underl'ttar om vi spelar rock oxå, han vill inte ha det tyst och han gillar rock-vädigt bra kille! Han fick en Motörhead-body av kusin O som eg ska vara för 3-6mån men idag kunde inte D hålla sig längre utan har den på sig, lite stor men det funkar så då lyssnar vi såklart på Motörhead oxå.



I fredags så var det kusinträff hos Lotta. Det var så roligt. Alla kom så vi blev 21pers. Lotta hade gjort en massa tillbehör på det hon odlar i trädgården, det var jättegott och kul att äta hemodlat. Utöverdet (som eg hade räckt) så hade alla med något tillbehör och kött så vi hade hur mkt mat som helst, och dte var så got. Så klart skule Neo ha mat när började äta så jag hann inte äta mer än en tallrick, men det räckte. Blir så lätt att man äter alldeles för mkt på kalas och jag har ju en dle vikt att försöka långsamt gå ner så jag behöver inte äta mer än att jag blir mätt. Det var en väldigt lyckad kväll och så kul att träffa alla. Jag åkte hem med Neo vid 00.30 då orkade jag inte längre, blir trött av att inte få sova hela nätter och att amma, vilket är synd för jag hade gärna arit kvar hela natten. De andra var uppe till frammåt 05. D sov kvar så jag och Neo fick hela stora sängen för oss själva.
 

Innan kalaset så var mamma och pappa här. va dem fick vi fina presenter. Neo fick sina "första gå-.skor". Han har ju fått skor av både svärmor och Lisa men de är mjuka skor som han kan ha inne eller i vagnen. Men nu fick vi stabila skor, men högt skaft och rejäl sula. Jättefina! Neo fick även en t-shirt men en liten kung på och texten "Soy el Rey de la Casa" vilket betyder "Jag är husets kung". Av Maria-som hjälpte oss med farfar i Spanien-fick vi en Costa del Sol-nallebjörn och 2 haklappar som hon sytt och broderat. vV är verkligen omgivna av underbara människor.

(mamma brunare än brunast)

Igår så tog vi en tur till Bergvik. Köpte bilbatteri, kostym till D, mössa och strumpr till Neo och lite mat. På kvällen kom Neos fadder Jocke och hans Malin på besök. Sen blev det en tidig sänggång för oss alla 3. Runt 03 blev vi väckta av Magnus som inte var alltför nykter och inte visste vart han var, han bor på andra sidan gärdet ;)

Nu sitter vi och väntar på att Tommy, Annica och Hugo ska komma. Neo längtar så efter sin lekkamrat :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback