Godis

Igår så var vi hos Marie och Ola och gjorde julgodis, blev en hel del. Marie gjorde några satser knäck och ischoklad och nougatbollar i kakao, Ola och David gjorde marsipanfigurer doppade i choklad, jag gjorde chilitryffel, hasselnöt och frangelicotryffel, mozartkulor oh marshmallowgodis. Gott, gott, gott. Ungarna lekte, Neo var rädd som vanligt i början :)

När det blev läggdax för Neo så gjorde jag havregrynsgröt som jag blandade ut med lite mjölk och äppelmos, det gillade han. Han gapade och lutade sig mot skeden, det var roligt. Han somnade på 15min och sov i 4h.

När vi vaknade så hade vi vanliga mysstund med kramar, pusar och oftast lite sång. Imorse så stannade vi länge i sängen och sjöng och busade. När han låg på ryggen så märkte jag att han flyttade sig bakåt, han lyfter sig i "brygga" och skjuter ifrån med benen så han kom iväg. Jag provade att lägga honom på mage och han kom frammåt, drog in benen under sig och sköt ifrån och drog sig frammåt med armarna. Han kom inte jättelångt och det gick ganska sakta men det var kul att se. Vi satt även på D´s sida av sängen och därifrån ser man spegeln på väggen så Neo tittade i den och skrattade hela tiden och varje gång jag skrattade så kiknade han av skratt, han e så underbar min lilla skatt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback