Sover...

Jag kan inte fatta det.

Vi satte ihop sängen, bäddade och väntade på att klockan skulle bli 21. Då gjorde jag polentagröt (majsgröt) kokad på mjölk för att ge till Neo. Hade väl inga större förhoppningar, men vet du vad han älskade det. Gapade stort och böjde sig mot skeden, hade velat ge honom hela portionen men kände att det nog var bäst för hans mage om han bara fick några skedar. Han ville så klart ha mer, var ju hungrig. Han fick nöja sig med bröstmjölk och det gick ju såklart bra.
Sen tvättade D av honom, tog på pyjamas och sen myste vi i soffan en stund. Kl. 22.06 la D honom i sängen och sa godnatt. Han pratade i några minuter sen började han skrika, efter någon minut gick jag in, stoppade in nappen och sa godnatt och div kärleksförklaringar, klappade honom och gick ut. Han var så trött. Han skrek en liten stund till men inte mkt, han var för trött. Sen ca.22.15 har han sovit.
Det måste va för bra för att va sant.
Hoppas han sover ett tag.
..........................................................

Kl:22.48 vaknade han. Rätt arg. Han har skrikit sen dess, vi går in ca: var 5:e minut. Tycker så synd om honom, han förstår ju inte vad som händer. Men vi ska klara det...
..........................................................

Kl:23.24 började skriken ebba ut, e tyst en stund mellan.
..........................................................

Kl.23.30 började han skrika hela tiden igen tills 23.50 då det ebbade ut igen.

Har läst på internet och insett att vi gjorde fel, jag gav Neo kroppskontakt och försökte trösta när jag gick in och det var fel, det gör bara barnen förvirrade samt att vi la honom för tidigt. Imorgon får vi börja senare.Tur att vi iaf kan lära av våra misstag.
............................................................

Kl.00.06, nu sover han igen. Jag känner att vi gör rätt iaf och blev mer övertygad när jag läste
detta inlägg. Vi följer Berdt Eckerbergs metod. Precis som "Saring i Mammaland" skrev så lär sig Neo att somna själv men inte ensam, vi finns alltid för honom!
..........................................................
Kl.00.18, nu går vi och lägger oss. Håller tummarna att han sover en stund. Min 1h bör han sova, men sen om han vaknar inatt ska han få ligga hos oss, små steg ska vi ta. Berättar imorgon hur dte gått.
Godnatt mina kära vänner!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback