Tisdag

Vi har varit och hälsat på Linda och Lova idag. Lova e så go och hon har blivit så stor.
Neo lånade hennes gå-stol, som hon är för stor för, men det gillade hon inte. Barn e så roliga, finns knappt några barn som gillar att dela med sig. Mamma berättade om mig när jag var liten och satt helt förskräckt i fönstret och tittade på när några barn lekte med mina leksaker som jag lämnat kvar i sandlådan på gatan. Jag brukade vara uppe tidigt, runt 6 eller om det var tidigare, mamma fick veta detta av en granne som började tidigt. Jag kunde låsa upp dörren och gick ut och lekte. Detta gillade inte mamma, utan satte en låskåpa på dörren och den kunde jag inte få upp, utan satt därför i fönstret och ropade "Essans" (det jag kallade mig). Kan inte ha varit många år, vet inte ens om syrran var född.
Fick jättegott fika, som alltid hos Linda :)

Efter det åkte jag till Grums för att handla mat. Tycker om att handla, spec när inte D står bredvid och stressar utan jag får gå och kika i min takt, blir visserligen mer då. Blev lite godis-ingredienser inför godisbaket på torsdag hos Marie och Ola, det ska bli kul. Blev så sugen på hamburgare när jag stod vid kättdisken så jag löpte minutbiff, e så gott med riktigt kött utan massa konstigt i, som vi stekte i grillpannan med pommes till. Åh så gott.

Ikväll kom Malin på besök, var så kul att se henne. Hon har varit ute och rest sen den 16/10 så det var ett tag sen. Fick se lite bilder, ska bli kul att få se alla bilder sen. Har verkligen saknat henne och Jocke, men han kommer inte än på ett tag. Malin e så go med Neo och han gillar henne skarpt.

Neo var jättetrött och ville inte ha gröt, smakade lite men gäspade mest så han fick bröstet, sen lite mys och i säng 21.30. Han skrek till någon minut över 22, så det gick bra. Han sover fortfarande.

Imorgon är det luciafirande med kyrkis och dagis i kyrkan kl.10, det ska bli kul. Neo ska va tomte och min mamma kommer hit för att titta :)

Lite tråkigt som hänt idag är att D fick veta att han blir uppsagd, jobbar mars ut. Så om någon vet något om något jobb så säg till. Han är intresserad av allt! Känns inte så roligt men vi försöker se positivt på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback