Friluftsmänniskor...nja

Mer grillning!
När vi kommit upp ur sängen och vaknat till (runt 11.30) så gick vi bort till prästgår´n och hämtade upp familjen Axelsson-Mossberg och gick ner till Lång Udde (badplatsen).

Var inte lika fint väder idag, + grader men det var kallt och grått, ruggigt lixom. Mysigt hade vi iaf. Drog vagnarna genom snön, var ju inte direkt plogat dit och det var ingen som hade varit där före oss sen det snöade. Dagens träning.

Killarna gjorde en brasa, plockade ihop lite kvistar och sånt och vi töser pratade, tog hand om barnen och drack oboy med kaffe i. Inte särskilt könsuppdelat ;) Idag lyckades jag iaf att grilla mig en korv ;) Har inte gått så bra de andra gångerna. Men skam den som ger sig så idag grillade jag mig 3st! Duktigt va!!!

Vilka blå ögon!

Det är så fin omgivning på Lång Udde.


Noah, lille sötisen!


Man skulle kunna tro att vi shoppat vagnarna tillsammans, men vi kände inte ens varandra när de inköptes :) Cango Nizza, vår är en -07 och deras en -08, men båda är nya vid inköpet. Vi e ganska nöjda mer vår men det e inte de med sin. Neo har nu vuxit ur babyliften och är nöjd med det för nu kan han sitta ordentligt i vagnen, och e ju mkt lättare att bara fälla ner den när han vill sova än att möblera om allt som förut.

Ola fixar till brasan.

Kan vi grilla snart ;)
Mums.


När vi kom hem blev det en lång dusch, slängde alla kläder i tvättmaskinen och la oss på soffan. Blir trött av frisk luft. Neo sov större delen av dagen och när vi kom hem sov han tills vi väckte honom (efter 1,5h), var lite rädd att han inte skulle sova alls inatt annars. Nu leker han i babygymmet och har hur kul osm helst. Skönt när han underhåller sigsjälv. Han har möblerat om alla leksaker, förstår inte hur för han kan inte vända sig om än men varje gång jag tittar på honom så e allt flyttat på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback