Mer sömn...

Nu ligger D med Neo i sängen och ska få Neo att sova utan mig eller mina bröst.

Det gick inte så bra. Neo skrek så mkt och vi vill inte börja halvdant med hans kvällsrutiner utan väntar tills sängen kommer och då kör på ordentligt. Känns lite lättare nu när vi lärt oss att han skriker för att han är arg och inte för att han äe ledsen. Han har lärt sig att somna gör man i mammas famn eller när man äter, han vet inget annat och när han är trött och vill sova och jag inte finns där blir han arg. Han vet inte att han kan somna på annat sätt, det är det vi ska lära honom.

Idag har vi tagit det lugnt, jag har bakat lussebullar och pepparkakor och D har målat en stund i garaget. På kvällen så spelade D så jag och Neo följde med och träffade Malin. Hon är nyopererad i foten och tar sig ingenstans stackarn. Roligt att hälsa på, var ett tag sen nu, förutom i måndags men då var det så mågna här att jag itne hann umgås med någon.

Jag gjorde inga lussekatter i år, de blir så torra, spec glutenfria. Så i år provade jag ett nytt bullrecept som jag hade saffran i och bakade ut till bullar med fyllning av vaniljsocker, mandelmassa och riven apelsin i några och kanel, socker och nejlikor i några. Blev så mkt godare och saftigare. Väldigt bra recept, kändes som riktiga bullar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback