Pyssel

Suck och duck ikväll igen.
Träff med andra kvinnor i Värmskog och ikväll stod julpyssel på schemat.
En del gjorde kransar av ris och mossa och en del gjorde julkort.
Jag gjorde julkort, de blev helt ok. Jag var inte så duktig på att klippa rakt men det var roligt. Nu vill jag åka till Panduro och köpa massa grejjer :)


Nästa år ska jag försöka att bara göra egna julkort.
Vi skickade efter färdiga julkort iår + några foton som jag ska sätta i mina egentillverkade julkort.

Nu har vi precis lagt Neo, han var trött, ögonlocken hängde tungt på honom när han myste med oss på soffan så vi kände att det var dax men han skriker väldigt. Osäker på när han ska få lägga sig. Han ska va jättetrött men när vet man att han är tillräckligt trött. Igår somnade han nästan direkt, sov 30min och skrek i 1,5h. Ikväll är det tuffare. Nu börjar han lugna ner sig, skriken kommer mer sällan, klockan är 22.35.

Vi började kvällsrutinerna med att ge honom gröt igen, majsgröt. Ikväll var det inte lika gott men det gick ganska bra. Var ju inte nykokt, så kan ju va så att han e kräsen. Jag tyckte oxå at den var godare igår. Han fick även smaka äpple när D kom hem från jobbet. Först var det konstigt men sen gick det ner, men jag tror det blev för mkt, antingen var det för surt eller så fick han i sig för mkt, det kom iaf upp ganska fort. Gröten kladdade han mest runt, vispade runt i munnen, svalde ytterst lite, resten spottades ut och handen kletade runt på kroppen. Han var nämligen bara iförd blöja så det blev små majskorn på hela kroppen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback