Sparkar!!!

Nu är jag tillbaka på jobbet, iofs redan igår efter en irriterande förkylning förra veckan.  Ganska skönt att jobba igen, 6dagen denna månaden. Det är perfekt :) Mest varit sjukskriven i februari. Blir ingen fet lön det. Satsar på att sälja ordentligt så jag får bonus iaf, kommer behövas. Så mkt jag vill köpa :)
Sitter mest och surfar bland barnklädes- och leksakers sidor, blir det så att man bara får barnet på hjärnan när man blir gravid? Jag har iofs alltid älskat barn och kan lugnt sitta med mammor och prata om deras bebeis hela dagar, men jag är så rädd att bli så själv, för mina vänner kanske inte tycker om att prata om bebeis m ed mig hela tiden, men man fattar inte. Så säg till mig, jag tål det, tror jag :)

Känslig kan jag lova att jag blivit. D frågade mig idag om jag kunde ta 850:n till jobbet, jag blev jättesur och började grina, för att jag skulle köra en annan bil, hur sjukt e det??? Jag hatar iofs den bilen men inte ska jag väl behöva börja grina för att D vill köra V70 till jobbet en dag...Han vart ju helt förstörd när jag satte i gång och grinade, inte små söta tårar heller utan nödgråt som slutar i andnöd...ja ja, det är väl bara att vänja sig kanske...

Inatt vaknade jag flera gånger, de flesta av mindre roliga saker som nästäppa, kli i halsen, D som snarkar men en gång vaknade jag av ren lycka! Hade råkat rulla över på mage och detta uppskattades inte av lilla pyret, jag fick 3 hårda kickar i magen. "Flytta på dig tjockis". Men det var underbart, första sparkarna som följdes av lite fladder. Nu på jobbet har jag kännt fladder flera gånger, känns lite konstigt, som när man åker berg-och-dal-bana nerför och det kittlar i magen, lite så. Eller som D´s syrra sa, som att ha en liten fisk i handen.
Tyckte att jag kände lite fladder i helgen oxå, när vi lyssnade på peppmusik på ganska hög volym och dansade lite, då kände jag lite fladder, men ville inte riktigt tro att det var bebeisen som oxå ville dansa :)

Och vad jag växer, rakt fram. Ingenting åt sidorna eller bak, kanske lite mer svullen överlag men inte så värst mkt men magne växer verkligen i marsch-riktning som pappa säger, undra hur det kommer sluta. kommer nog få dra runt magen i en skottkärra till slut. Har även fått en tydligt hormonrand, från naveln och nedåt kom för några veckor sedan och från naveln och upp förra veckan. D kallar det raggar-sträng och måste visa min mage för att alla polarna :) Inte så vackert men det känns ändå bra, fint på något sätt ändå. Magen är ju så spänd så det syns verkligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback