Idag är dagen med stort D...

Ingen bebis trots envisa försök att locka ut den.
Bakade bullar, dammsög, svabbade golv och gick på kvällspromenad men det gav mig bara smärtor i bäcknet. Foglossningen  är mild nu men om jag överanstränger mig så kommer den tillbaka. Hade så fruktansvärt ont när jag la mig igår att D fick massera och trycka länge. Fortfarande ont när jag vaknade så jag har lagt ner tanken på att jobba ihjäl mig för att få igång förlossningen. Skulle va snyggt om jag grejjat så mkt at jag inte orkar med förlossningen.

Det blev en så fin kväll igår, vi tog en minipromenad och sen satte vi oss på altan och delade på en öl (alkoholfri såklart). Jättemysigt. Dagen började fin idag med, satt i solen och njöt sen kom de mörka molnen och vinden och jag fick gå in, huttrandes. Linda och Lova kom förbi. Lova har blivit så stor, toffs i håret och så söt. Stark vilja har hon allt det lilla bustrollet.

Tror jag ska vila en stund och nu ser det ut att spricka upp på himlen, ser blå himmel-kanske blir en vilostund i solen.


Kommentarer
Postat av: Jenny och gänget

Tack så mycket för grattis och lycka till nu! Håller tummarna för er, och kommer säkert att gå och bita på naglarna under lägerveckan om inget hänt dessförinnan. Ta det lugnt och vila nu istället, bebisen kommer inte förrns den e klar ändå ;-)

Stor kram på er!

Jenny (snart faster igen :-D)med familj

Postat av: Jess

Vad go du e. Jag håller med, tror inte heller att något hjälper så nu har jag betsämt mig för att ta det lugnt och äta gott. Har varit sugen på pasta i några dagar nu, äter inte det annars. Bygger på kolhydraterna inför förlossningen :) Hörs vi inte innan så ha det så roligt på lägret. kram kram

2008-07-08 @ 20:06:54
Postat av: svägerskan...

Jo men hon har så rätt min lillasyster, bebben kommer när den är klar, och då med besked, inget blir sig likt, det kan jag lova! Vi andra väntar med spänning!

Ha det gott!

2008-07-08 @ 21:25:19
URL: http://www.nogg.se/pillargontanten
Postat av: Pia

Hej!



Så ingen bäbis har tittat ut än? Följer din blogg med spänning. Jenny fick i måndags. En liten tös som heter Linnea. 3850 vägde hon och 50 cm lång! Så nu har jag blivit moster igen :) kram Pia

2008-07-10 @ 12:44:51
Postat av: Jess

Pia: Åh vad roligt. Du får gratulera från mig!!! Mår de bra? Kram

2008-07-10 @ 23:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback