Stark nacke

Lillkillen börjar bli stor. Han har ju varit stark i nacken ända sen han kom ur magen men i tisdags när vi badade honom så la vi honom på magen en liten stund för att han spydde och då märkte vi att han kunde hålla upp huvudet helt själv. Vi pratade med BM dagen efter om det och hon sa att det var tidigt och blev imponerad.

Fick ett brev från socialstyrelsen igår om faderskapsbevis, ringde dem idag och lämnade uppgifter så vi ska åka förbi någon dag och skriva på papper och bekräfta att David e pappa. Inte för att någon skulle kunna missa vem som är hans pappa för de är så lika.Tur att han har min mun så det känns som han är lite min iaf :)

Idag så tog jag på mig bärsjalen för att han varit lite gnällig och ällskapssjuk några dagar och velat ligga i min famn och för att jag ska kunna göra något annat än bara bära honom. Han trivdes väldigt bra i den men han ville inte ligga så tajt som jag ville utan när jag spände åt bakom han nacke så tog han tag med händer  mot mitt bröst och pressade sig bakåt för att komma loss med huvudet så han kunde böja det bakåt och titta på himlen. Så rolig. Han e stark och har en stark vilja.

Som sagt så har han varit lite gnällig på kvällarna framförallt. Tror att det är en kombination av värmen, sällskapssjuk och magknip. Han är vaken nästan hela dagarna och har då sovit länge på nätterna, gått 7 timmar mellan amningarna men jag vaknar ändå var 4:e för att se om han vill ha mat, har ju vant mig vid det. De sista 2 nätterna har han även sovit mellan ocss och då är han tryggare, jag med. E så underbart att ha honom nära i sängen. Imorse sov vi till 11, det är rekord. Vi brukar gå upp efter amningen vid 9 tiden men idag blev frukost-amningen vid 8 å det var ltie tidigt så då somnade vi om, D skulle till K-d å handla så han äkte då. Vi var i K-d igår och shoppade så vi behövde inte åka med, däremot ska vi nog på en shoppingtur imorgon så vi ska hämta morbror Stefhan på tågstationen. Måste få tag på fotoalbum till alla kort vi framkallat. Köpte på Coop igår men de var för små fickor för fotona.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback