En ganska långtråkig onsdagsförmiddag...

Solen sken så fint imorse men då var jag för trött för att oka gå ut, trodde at det ksulle hålla i sig men nu är det heldisigt, trist. Inte så kallt iofs så jag ska nog ta en promenad sen.

Har varit duktig de senaste dagarna, gått på promenader och i måndags så styrketränade jag tom, fast väldigt lite, men ändå det kändes så skönt!!! Längtar tills jag får/kan träna på riktigt...

Ingen bebise har kommit än, väntar med spänning men den lilla rackaren vill ligga kvar i magen ett tag till känns det som. Är väl iofs ok, den har ju 1v och 6dagar tills beräknad dag men jag tycker att den borde komma nu-e ju iaf tillräckligt stor för att komma ut.

Hos BM i måndags så hade bebisen borrat ner sig en bit, skönt-är på rätt väg och magen hade sjunkit 1cm. Hjärtljuden var bra och starka-en liten tjej-även om hon hade svårt att hitta hjärtat för att pyret rör sig så mkt. Vi skrev ihop gravidsammanfattningen och hur jag tänkt mig förlossningen-va fort man glömmer. Jag skulle beskriva graviditeten och nu mår jag ju bra så då känns det som om det alltid har varit så-kroppen är fantastisk så, glömmer fort. Men när vi gick igenom den månad för månad så kom jag ju ihåg hur det var men jag kommer inte ihåg att det var jobbigt. Kanske en trygghet för er jag skrämt med min graviditet :)
Hur jag vill ha förlossningen är jättesvårt att säga, vet ju inte hur det går till. Jag vill ha så lite smärtstillande som möjligt men det ska ändå vara genomförbart. Lustgas: JA och ryggbedövning (epidural) om det behövs sen kanske annat om det blir väldigt jobbigt men det kan jag inte säga innan. Vill inte dra ut på förlossningen genom läkemedel, vill inte ligga för länge-då får D se till att jag blir snittad istället. Känns bra att föbereda sig, väskan e helt klar och bilen e tankad :)

Jag och M gick ner till dagis igår och fick med ansökningsblanketter, hon ska lämna in idag men jag måste vänta tills jag har ett personnr på den lilla. D´s extramamma jobbar på dagis och hon har paxat att inskola vårt lilla pyre när det är dax och jag skulle inte vilja ha någon annan för hon är helt underbar! Lilla Tindra var på dagis, vågade inte riktigt hälsa på mig men hon sneglade, vände sig om och log flera gånger-kändes bra. Hade gått hem till sin mamma och sagt att hon sett mig och att jag hade en bebis i magen (e ju lite rädd för magen) och frågat vad den heter.

På tal om namn ligger dessa i topp:
Tjej: Tyra, Freja
Kille: Vido, Neo

Jag ska vila lite nu, e så trött hela tiden, vilar flera gånger om dagen och sover ganska bra på natten. Vi har inget vatten idag, igen, försvinner varannan månad-v'äldigt irriterande så jag får väntamed att duscha tills det kommer tillbaka, annars får jag gå till M-de har egen brunn.


Kommentarer
Postat av: Elvin

Vart tog mitt namn vägen? och vad är Vido för namn? Trodde att D kallades för vido? Kan ju lika gärna döpa han till Djr då eller?

2008-06-25 @ 23:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback