Jättebebis...?!

Min oro för min stora mage var befogad visade det sig hos BM.
Magen hade växt flera cm och nu låg den långt över översta kurvan, inte så roligt eftersom jag är rädd för att föda en stor bebis. Har sagt det hela tiden men BM har lugnat mig, men nu så hade den stuckit iväg lite väl mkt. Jag ska inte oroa mig än för det kan vara så att bebisen gjort ett ryck i växandet, stod still för några v sedan. Jag fick iaf en ny tid nästa måndag för att mäta igen och om jag ligger på samma plats i kurvan eller ökat så får jag ett nytt ultraljud för att mäta bebisen så vi får se hur stor bebisen är och om den är stor så blir det nog aktuellt med ett kejsarsnitt.
Jag var så ledsen, höll mig från att gråta hos BM men storstjöt när jag pratade med D. Var tvungen att åka och shoppa mig glad, en rosa kjol och svart linne på HM, svart hårband på Glitter och en svart kjol på KappAhl. Kände mig nöjd. Sen åkte jag till mamma och grinade lite till :)
Vi satt i solen och pratade ett tag. Mamma visade mig hennes journalen från sina graviditeter. Vad gör man utan sin mamma...

Skulle eg på Yoga men jag var inte alls upplagd för det, kände att jag inte kunde koncentrera mig. Åkte istället till Maxi och handlade lite mat, till ByggMax för att köpa trallskruv och sen till Köp Barnvagn för att köpa myggnät och regnställ till vagnen.

Pratade med M när jag kom hem och hon peppade mig verkligen. Hon gjorde ju själv kejsarsnitt för lite mer än en månad sen. Huvudsakligen är att bebisen mår bra och det gör den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback