Nervös och irriterad

Jag är lite nervös för imorgon, tänker på det hela tiden och hoppas att allt ska vara bra. Hoppas oxå att det är slut snart för jag orkar inte så mkt mer. Känner mig lite deppig idag.

Jag är så trött på alla kommentarer om att jag väntar tvillingar eller fler. Det är inte särskilt roligt eftersom jag är nervös att något är fel för att magen blivit så stor. Varför anser alla att de kan säga vad de vill om en gravids kropp? Inte en chans att jag skulle kommentera en kompis eller främlings kropp, men så fort en kvinna är gravid är det fritt fram. Jag blir så arg. Det är ju svårt att missa att man är gravid och det är ju något fantastiskt så jag förstår att folk kan fråga och gratulera mm men måste det vara sån kropps/vikt-hysteri.
De flesta gravida är ju ganska känsliga och det är inte så roligt att känna sig som en flodhäst mot slutet och då är det inte roligt när alla påpekar det.

Detta inlägg är inte riktad mot någon speciell person utan i största allmänhet. Jag har inget emot uppmuntranade kommentarer eller att de i min närhet klappar på magen och känner efter sparkar. Det är inte så lätt att säga ifrån heller, inte för mig, e lite känslig. Hoppas jag blir migsjälv när pyret är ute. Jag är väldigt glad för min mage och jag tycker om att det syns ordentligt att jag väntar barn.


Kommentarer
Postat av: Svägerskan...

Lilla gumman, säg till de som kommenterar storleken. Och definitivt mig om jag klampar på...

Magen ska va stor och min var gigantisk! Ut kommer en lite söt unge, vackrast i världen, lite vatten och annat mojs, sen är den rund och go några månader, eller som i mitt fall, 18 år :O) Och det funkar också!

D kommer att hävda att alltihop är hans! Visst är väl det gullgt?!

Det går nog bra i morrn ska du se!

Kramis!

2008-06-18 @ 20:25:54
Postat av: Jess

De så go du. Du har inte sagt något som sårar, så fortsätt "klampa på...". Tack för uppmuntran, behövs idag!!!

E verkligen nervös, men det ska vsst va sunt att oroa sig för sitt barn :)

kram

2008-06-18 @ 21:13:50
Postat av: lisa

jag tycker du är vackrast i världen, utifrån och in:)

2008-06-19 @ 21:56:52
Postat av: Svägerskan igen...

Man är ju tyvärr, som du beskriver det, allmän egendom när man är gravid....

Men glömmer fort bort den käsnaln av att aldrig få vara helt privat när man finns brevid ;O/

Tyvärr, sen får man stå ut med att de flesta dyker ner i vagnen istället :O)

Jag har gjort misstaget en gng och kommenterat en mage som "bara" var tjock. Lätt att klampa i klaveret.

Det gick ju i alla fall bra idag, och enb lite kort tjockis (precis som sina föräldrar :O)) är väl inte helt fel.

Vi väntar lika mycke som ni!'



Kramis igen!!

2008-06-19 @ 22:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback