Bad, mat och värkar

Igår hade jag en jättebra dag. Började med att jag och D åkte till Lång Udde för ett morgondopp. Så mysigt att ligga där, helt själva, tyst...Jag vaknade för att det var alldels för varmt , 27grader i sovrummet, och min gravida kropp klarade inte av det, började få panik så jag väckte D och på mindre än 15min var vi i sjön. Himmelskt!

Sen åkte jag till mamma, syrran var oxå där. De hade fixat Ceasarsallad, det är så gott. Sen låg vi i solen en stund och pratade :) Det är inte så ofta som vi ses alla 3.
Vid 16 tiden åkte jag till gravidyogan, hann inte i söndags ftersom jag var på musikalen då. Fick vara med i en annan grupp och den ledaren var oxå väldigt bra. Vi gick igenom hur vi kan ta hjälp av andningen och yogan under förlossnignen och värkarbetet, även vid förvärkar. Vilket jag skulle komma att ta hjälp av under kvällen men det visste jag inte då. I denna gruppen skulle alla ha barn under okt/nov, i min grupp ska alla ha under sommaren så det var lite andra strl på magarna :)

Efter yogan åkte jag till mamma och pappa igen. Syrran vara kvar och vi grilllade. Så klart, vad annat äter jag på sommaren :) Jättegott och med jordgubbar och grädde till efterrätt. Under middagen så fick jag lite sammandragnignar men det förstod jag inte då, trodde det berodde på att jag var så mätt. Så jag och pappa åkte till Maxi, jag skulle handla och behövde hjälp med att bära o så. Magen var stenhård emellanåt, men jag fattade inte riktigt. Börjde mig ner vid ett tillfälle då jag hade tappat min väska och då kände jag att något inte var som det skulle. Det tyckte på ordentligt. Kände att blodet fick svårare att ta sig till huvudet, kändes som det ströps på vägen och magen drog ihop sig igen. Vi fortsatte handla. Men sammandragningarna blev intensivare och höll bara i sig en liten stund och sedan släppte det lite. När vi var klara gjorde det så  ont, magen spände, det tryckte neråt och jag fick en molande värk i ländryggen. Kände mig jättegravid när jag vaggade fram med en hand under magen och en i ryggen och andades pustande för att få kraft. Pappa gick i förväg till bilen för jag behövde gå på toa. Det kom fram en kvinna till mig och kollade läget, väldigt snällt. Stod vid bilen en stund innan jag ringde förlossningen. BM har ju sagt att jag måste ringa om jag får sammandragnigner/förvärkar eftersom bebisen ligger så långt ner. Där rådde de mig att lägga mig 1-2 timmar för att vila och om det inte släppte skulle jag komma in, annars sova kvar i K-d för jag fick inte köra hem. Fick en värk till i bilen på väg till m+p och sedan en när jag lagt mig ner men sen slutade det, tur! Ont hade jag i flera timmar, livmodern blir så öm och värken i ryggen ville inte släppa. Tillslut somnade jag och idag mår jag bättre. Magen är tung idag, bebisen ligger lågt. Nu får jag inte göra någonting framöver, måste ta det lugnt, det är så trist.

Idag skulle jag börja med akupunktur hos sjukgymnasten för foglossningen men det går inte nu när jag fått sammandragningar...suck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback