Tisdag, onsdag, torsdag

Nu var det några dagar sen jag skrev något, förlåt...

I tisdags så tog jag det väldigt lugnt, var så trött så jag sov mkt. Orkade inte vara ute nästan någonting och hela kvällen spenderades halvsovandes på soffan.

Igår började vi med att bada, är så skönt att börja dagen så. Lugnt och skönt, svalt och härligt :) kl.14 skulle jag vara på jobbet för en avskedsfika. Bakade en "tårta" som bestod av kladdkaka med mörk choklad i, nästa lager med chokladmousse gjord på kokosmjölk och toppat med grädde, mandarinklyftor och aprikoser. Det blev jättegot. Jag har fått väldigt svårt för chokladbakverk, jag har alltid älskat kladdkaka och dyl men nu blir jag väldigt dåligt i magen av det och jag tycker inte att det är så gott heller, däremot går vanlig choklad hur bra som helst. Fattar inte riktigt...
Det var kul att träffa jobbkompisarna, var ju ett tag sen jag var där. Jag fick plocka ihop min arbetsplats och krama alla hejdå, nu dröjer det ett tag innan jag ska tillbaka. Jag fick sammandragnignar på jobbet, blev nog lite mkt så jag fick åka hem till mamma och vila. Skönt att komma hem till dem, någon som tar hand om en och ger en mat. Idag gick jag även in i v.36, dvs 35 avklarade 5 kvar...

Idag åkte vi till k-d tidigt. 8.30 var vi på väg till ByggMax för att köpa trall till altan. Det tog ett tag och det var varmt även om det var tidigt. Jag tyckte att det var varmt och jag satt bara och tittade på när D bar 300m brädor upp på släpet, stackarn. Sen fick vi åka förbi Bergvik, D ska på 50-års kalas på lördag och hade fått i uppgrad att köpa ölglas. Vi valde 2st Kosta Boda i serien Line, de var så fina. Jag skulle gärna vilja ha den serien själv. Jag fick oxå glas, Boda Nova glas med gröna detaljer på. Har de sen tidigare och även en karaff men 2 glas har gått sönder och nu var det rea på dem, perfekt.
När vi kom hem åt vi Ceasarsallad och åkte sen till Fredrik och Linda och tittade hur det går med deras altan. Lilla Tindra och hennes kusin Alva badade och hade det gott i uppblåsta poolen, såg väldigt härligt ut.
När vi kom hem fixade D lite med grunden till altan och jag vilade. Kan inte röra mig för mkt, får sammandragnignar direkt. Lite senare kom svärföräldrarna på fika-alltid lika trevligt. Svärfar kommer imorgon bitti och hjälper D börja med altangolvet.

Nu springer D runt och städar medans jag vilar. Känns så fel att inte göra något själv och bara delegera uppgifter, men jag vet att jag mår så dåligt om jag grejjar, jag orkar inte. Och mår inte jag bra så mår inte pyret bra så det e bara att gilla läget. Jag har faktiskt planterat om några blommor.
Som sista grej för dagen drog D igång ett städprojekt och jag kände att jag inte kiunde låta honom göra allt så jag hjälpte till med att dammtorka hälften, skaka några kuddar ochtorka av toaletterna medans D gjorde hälften av mitt, dammsög och svabbade golven. Han e allt underbar ibland. Han kommer va död imorgon; lasta på alla plankor + av hemma-själv, grejjat ute med altan och trädgård och nu storstädnning. Gissar på träningsverk imorgon. Vi gjorde en ordentlig städning och det känns så bra. Imorgon ska vi tvätta sofföverdragen, kuddarna borstade vi av och rollade ikväll och alla mattor är skakade och ligger ute för natten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback