Vart är nyckeln?

Min kära sambo är i Sälen så jag har spenderat dagen med min familj. Blir kvar här inatt, inge kul att sova själv + att jag ska gå på stan med en kompis imorgon och kika på mammakläder. Börjat tröttna på att ha klänning varje dag, skulle kunna tänka mig kjol oxå ;) Vill faktiskt ha ett par byxor, kan inte hålla mig längre. Har sagt fram tills nu att jag inte ska köpa några mammakläder men en del dagar vill jag inte ha klänning och då har jag bara mysbyxor att välja på, och det känns inte så seriöst att jobba i mysdress...Få se vad jag hittar imorgon, är förväntansfull :)

Kärleken då, vad hittar han på med...inte åker han skidor eller bräda iaf. Tror inte ens han tog med något. De vart lite fest igår ;) Han ringde mig ng mer än 10ggr under kvällen, svarade de flesta gångerna, det roliga var att han inte kom ihåg att vi pratade mellan gångerna han ringde och det kunde gå 5min mellan samtalen efter ett tag vart det jobbigt så jag stängde av telefonen och la av hemtelefonen. Imorse kom han inte ihåg alls, han vet inte vart han har varit och jackan är borta. Det komiska är att jag nämde att han tappat bort 2-3 jackor den här vintern igår när jag var på 16-års kalas för D´s systerson. Fast nykter de gångerna. Jag trodde ju inte att han skulle gå ut i snön i Sälen utan att märka att han inte har jackan på sig. Han e allt bra förvirrad min lilla D.
 
Till historien hör att han hade bilnyckeln i jackfickan ;) inte så smart. Han fick ringa runt till alla tänkbara platser han kan ha varit på. Till slut hittade ett ställe jackan och hittade D´s nr på deras nummerpresentatör och ringde upp honom, det var att ha tur och vad snällt av dem! Jag har oroat mig lite lätt idag. Men nu känns det bra, fick honom att lägga bilnyckeln i stugan, hoppas han gör det och att den inte försvinner där + att han håller sig lite lugnare eftersom han ska köra hem imorgon.

16-års kalaset. O fyllde 16 i tordags. Vi var där en kortis och grattade, men det var igår som kalaset för familjen var. De hade lagat så god mat, het jalapeño gryta tror jag det hette med ris, nachos, sallad, gräddfil och pestobröd till. Så gott...mums. Trevligt att ha alla samlade ibland, hela D´s familj och jag :) men ingen D. Snällt att jag fick komma iaf...Tycker så mkt om dem!

Nu blir det snart sängen för mig, e så trött. Inte fått sova så bra under veckan pga förkylning och hosta + att jag ligger lite efter sen påsken då jag vaknade så tidigt och grejjade hela dagarna, slet nog ut mig lite, men det var det värt. Hoppas vi kan börja med nästa rum nästa helg...

Bebisen mår bra och rör sig mest hela tiden. Lite hicka emellanåt oxå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback