Besök på MVC

Var hos BM imorse. Ser alltid fram emot dessa besök, älskar att höra hjärtslagen :)
Det var några minuter över när jag kom dit så jag passade på att väga mig, inte så smart. Det var 3:dje gången som jag vägt mig sen jag blev gravid, brukar inte väga mig så ofta annars heller, och det var BM bett mig. Vågen stannade på 90,0kg-inte illa det. Höll på att börja grina. Int ekonstigt att jag känner mig tung och osmidig, men fortfarande är jag inget fläskberg. Såg framför mig de man ser på "Du vet vad du äter", och fick panik, känns ändå br att det är en del bebeis och sånt och bröst som kommer försvinna snart. Men det gäller att börja träna så fort jag kan sen. Man ska väl vara lite försiktig i början, men sen ska kilona brännas :) Vill bli som jag var innan jag flyttade till V-skog, tränad och stark!

56 dagar kvar till BF och det är exakt 8v. Känns ganska bra.

Bebisens hjärta slog jämnt och starkt som det ska, snabba så denna gången var det en tjej igen, varannan gång. Har börjat vänja mig vid tanken att det blir en tjej, en liten söt tjej som jag kan klä i klänningar och få vara blomsterflicka på bröllopet, och kanske en liten flickvän grannens lilla N. Magen höll sin kurva oxå, strax över normal. Alla värden såg oxå bra ut, förutom järn då så klart.
Fick tid till läkaren imorgon iaf för att få en remiss till sjukgymnasten och så ska hon titta på min bröstvårta så att jag kan avfärda oron för cancer, BM tyckte att den var lite misstänksam men ant. är det inget.

Bebisen huvud låg långt ner, kollade inte om det fixerar sig men hon kände huvudet. Så coolt! Det är därför som jag kännt ett enormt tryck neråt och kissar flera gången i timmen. Den lilla bulan som jag fått där är huvudet, ibland känns det som en boll som trycker i buken. Otroligt häftigt tycker jag iaf. Men så e jag ju gravid så allt gör mig rörd ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback