Trångt i magen

Nu börjar de nog bli trångt för lilla bebisen i magen. 58 dagar kvar. Pyret knuffar runt i magen, e så häftigt när jag ser hur han/hon rör sig. Magen guppar omkring och hoppar runt, men när det sparkas/trycks på urinblåsar eller någon av de delarna så gör det riktigt ont. Jag går på toa flera gånger i timmen, rätt drygt. Måste hela tiden ha koll så det finns en toa i närheten.

Det är riktigt häftigt och D blir mer involverad, hittills har han bara kunnat känna sparkar om de varit starka men nu kan han se hur det rör sig, känna oxå så klart. Det blir roligare då. Är inte så långt kvar nu.

Är sjukt törstig hela tiden oxå, känns som det bara åker igenom, att kroppen inte tar vara på det. Jag vet inte ens hur många liter jag dricker på en dag.
Förut så var jag tvungen att göra något för att det skulle göra ont men nu har jag ont från jag vaknar. Vaknade kl.7 för att gå på toa och då hade jag så ont att jag inte kunde somna om, det är irriterande. Min kropp mår inte bra av att sova i sängen, får så ont i ryggen och bäcknet. På dagen ligger jag på soffan och sover eller i solstolen det är bättre avlastning men kan inte sova på soffan för solen går upp så tidigt där och vi har inga rullgardiner i tv-rummet.

Yoga ikväll, veckorna går så fort, det ska bli skönt. Brukar kännas mkt bättre efter de. Förra gången hade jag träningsverk i flera dagar efteråt.

Håller på och funderar på hur jag ska göra med täcke till vaggan och vagnen. Hade tänkt köpa sovpåse till vaggan för att inte behöva köpa så mkt sängkläder för den korta perioden bebisen sover där, samt att den inte går att sparka av så jag tror det är mysigt för bebisen. Till vagnen hade jag tänkt ha en filt, men det kanske behövs ett täcke, jag vet inte. Har fått varma overaller av L att ha till kyliga kvällar, det kanske räcker. Kudde ska jag köpa iaf, funderar på att beställa från
Minimundus. Kände på den på Barnmässan och det verkade bra, och är ekologisk. Tiden börjar rinna iväg nu, så jag måste nog bestämma mig snart för vad jag vill ha.

Kommentarer
Postat av: Morbror!

Akta så du inte köper upp hela världen, tänk på att det bara är ett litet tag den kan ha sakerna innan den växer ikapp dem. Men roligt att det snart smäller längtar tills jag får gosa med den, Ha en skön vecka så får vi höras av och hälsa alla

2008-05-12 @ 12:12:31
Postat av: Jess

Jag har inre köpt så mkt faktiskt, såg jag när jag inventerade bland bebissakerna. Det är oxå en del som måste köpas, men du har rätt i att de bara kan ha det en kort stund. Längtar jag oxå, även efter att du ska komma ;) kramar

2008-05-12 @ 15:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback