Fixerat huvud

Vi var hos BM idag. Magen växer som den ska, den är inte alls så stor som alla säger. Kanske ser så stor ut eftersom jag inte gått upp så mkt runt omkring. Hjärtslagen slog som de skulle, mittemellan tjej och kille :)
Vi pratade en del om det tryck som jag fått neråt i bäcknet och BM kände efter huvudet, huvudet var så långt ner att hon inte kunde känna det. Där huvudet ska ligga om bebisen har lagt sig neråt fanns nacken. Så bebisen har roterat ner rätt mkt. Ska hålla det under översikt. Så länge som inte vattnet går eller jag får sammandragningar så behöver jag inte oroa mig. Det är inte normalt att bebisen ligger så här men inte helt ovanligt och det är inte alltid som bebisen föds förtidigt. Däremot får jag inte bära något eller böja mig för mkt osv. Jag har tagit fram en mindre väska så jag inte lockas att plocka med mig mkt saker ;) Jag ska ta det väldigt lugnt framöver för att inte sätta igång förlossningen.

Bebisen verkar må bra iaf och det är ju huvudsaken. Kul att D kunde följa med oxå och fick lyssna på hjärtslagen och se hur bebisen rörde sig, syns väl på utsidan nu.

Har väldigt ont av foglossningen nu och det beror ant på att bebisen har roterat ner, detta ska vara positivt vid förlosningen, skönt att det för något gott med sig. Hade så ont när jag gick ur bilen att jag nästan kräktes, tårarna vällde upp i ögonen och D fick hålla i mig. Fick gå med snigelsteg så vi blev nästan omkörda av en rullator ;)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Nu kniper du så du kan sminka mig på balen ;) haha skojar med dig:) läste en bok idag om hur man ska ta hand om en bebis från första dagen tills den blir typ 5 månader, bäst att läsa på när man ska bli faster :P kram

2008-05-22 @ 21:01:06
Postat av: Jess

Du är för go du :) Ja, läs på så vi kan få barnvakt, hihi

2008-05-22 @ 21:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback