Försäkringskassan

Igår var vi på föräldrainformation på Försäkringskassan och då frågade jag om min lön.
Man ska ju skicka in en blankett från arbetsgivaren med en beräkning på vad jag skulle tjäna framöver, min arbetsgivare skrev i min grundlön och la bara till ob och bonus för december och januari, blev väldigt låg årsinkomst och jag har varit lite frustrerad. Kvinnan som hade mötet sa att det ska göras en uträkning på alla 12månaderna under året och att jag skulle ringa min handläggare. Det första jag gjorde när jag vaknade var att ringa så jag fick min årsinkomst höjd med 33000kr, det gjorde ganska mkt för vad vi kommer få ut. Man måste ligga på.
Handläggaren var väldigt otrevlig när jag ringde och skulle kolla upp det och mitt mod sjönk men när hon ringde upp var hon jättetrevlig och hade gjort ändringen + att hon gör ändringen from när jag gick hem sjukskriven så att jag skulle få höjd sjukpenning.

Väntar på blankett från kassan oxå för min sjukskrivning. Från den dagen som de får ett brev från min arbetsgivare att kassan ska börja betala så ska de skicka ut en blankett som jag ska skriva på och skicka in och sen hade de 30dgr på sig att besluta om jag får ersättning eller inte. Lång handläggningstid det. De har ju redan fått intyget från läkaren men de måste även ha ett från mig, hade jag ju kunnat skickat från början.

Jag är iaf glad att jag fick min årsinkomst ökad, nu blir dte itne lika tajt med ekonomin, känner att jag bidrar med något iaf att D inte behöver dra hela lasset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback