Grilla är underbart

Idag har vi slappat hela dagen, det var så skönt.
Låg på soffan och åt godis större delen av dagen :)
Var så sliten från igår, så ont i bäcknet. Det tog på krafterna att gå fram och tillbaka till ksolan och stå där i flera timmar. Gick i snigelfart hem, de som såg mig sa att jag såg ut som en full pingvin när jag gick hem. Små, små vaggande steg. Vi skrattade en hel del åt mig, men eg är det inte så kul att ha så ont, men jag vet att de inte skrattar åt det.
Valborgsfirandet var jättebra. Hörde inte så mkt av kören gick mest runt och pratade med vänner. Brasan var jättefin och värmde bra och sedan var det fantastiskt fyrverkeri-hade de verkligen lyckats med. Valborg är så mysigt.
Efteråt gick vi, J & M och F hem till oss, jag låg i soffan med massor av kuddar och de drack några öl men de var bara kvar till runt 23 för M skulle upp och jobba. Skönt att det inte blev någon fest, för jag var helt slut.
D sov på sängen i bebisrummet, hans plats när han druckit och det var nog tur för han kan bli vild. När jag var uppe på toa i natt så hörde jag ett brak rån rummet och risade dit, där låg D över alla leksaker i en hög. Han hade fått för sig att krypa allt han hade i sömnen och for rakt ur sänger ner på leksakerna och det står bredvid sängen. Såg rätt kul ut, och folk frågar sig varför jag inte vågar ha bebisen i sängen...hmmm

Ikväll så har O & M varit här och grillat. De skulle kommit hit på fika, "maja", men vi bestämde grillning lite senare istället. Så gott att grilla. Grillade hela förra fre+lör och denna ons+tors, kanske blir någon mer gång i helgen beroende på väder. Ikväll blev det lite blandat, lammfärsspett, kyckling och flintastek med lime-salsa, potatissallad a la Jessica och vitlökssås, saknade den kalla ölen...snyft. Så trevligt att lärt känna så underbara människor här, skönt att man inte måste planera flera dagar i förväg utan bara lyfta på luren och kolla vad de hittar på. E lite avundsjuk på dem för på tisdag ska de få barn...vill oxå...kommer nog gå den "långa" biten över gärdet och gosa med deras bebis en hel del jag ;)

Nu är det nog dax att sova, D är iväg och spelar poker. Fattar inte hur han orkar, men så är han inte gravid heller ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback