Högkonjunktur

En nära vän till mig skrev på sin blogg att många i vänskapskretsen väntar barn och att det kan bero på högkonjunkuren. Det kan mycket väl stämma men inte på mig, om det inte var undermedvetet. Kan nog vara bra att gå efter sånt men så välplanerad är jag inte. Vi tittade på varandra en dag och frågade om vi ska försöka få barn - ok - bebis i magen. Inte så svårt :)
Hade vi varit lite smartare hade vi väntat tills jag jobbat 1år och fått mer ersättning från jobbet, men vi gick på känsla, visste ju inte heller att jag skulle få jobb på Telia då.

Planerar nog mer ur åldersperspektiv,vi vill ha många barn och jag blir ju inte yngre så det kommer nog bli ganska tätt mellan telingarna, om allt går bra och jag orkar.


Kommentarer
Postat av: Vännen ;-)

Aftonbladet är kanske inte världens bästa källa, men ändå... http://www.aftonbladet.se/kvinna/article418450.ab

Tror dock att det nästan alltid är undermedvetet, men man känner sig ju oftare lite tryggare och att det går lite bättre i en högkonjunktur än i en lågkonjunktur (när media konstant rapporterar om färre jobb och liknande).

Sen är det förstås åldersrelaterat också, men just nu verkar både yngre och äldre skaffa barn, så nog lär det bli babyboom alltid. :-)

2008-05-15 @ 22:16:02
Postat av: Jess

Ja, det är sant. Det ser man ju bara i vår lilla by. 10 bebisar kommer det bli i år, kanske tom fler. Inte illa.

Menade inte att säg att du hade fel, menade bara att jag inte funderar så mkt på sånt. Har ju alltid haft jobb och D med så vi har nog aldrig varit oroliga för d. Jag lever efter att allt löser sig, men detvet du nog hihi.

Men jag kan abslout tänka mig att det påverkar, känner man sig trygg så skaffar man hus och familj.

Kramar

2008-05-16 @ 12:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback