Pigg idag!!!

Idag har jag mått bra och kännt mig pigg, så skönt. Därför har jag varit ganska kreativ idag.
Vi kom upp ur sängen i relativt god tid, runt 10.30.
Jag grejjade lite med tvätten och packade ner de kläder och saker som ska med till BB, iaf bebisen saker. Känns tidigt men samtidigt vet vi ju inte när det kan bli. Fixade iordnig lite oxå runt det kommande skötbordet. D grejjade ute med nåpgot, han fick även för sig att sätta in babyskyddet i bilen-vi är nog 2 som är förväntansfulla ;) Men jag ska få honom att ta bort det imorgon, kommer kännas dumt annars att köra runt med.

Solen kom fram lagom till lunch så vi bestämde oss för att ta en räkmacka på cafét. Var så mysigt.
Efter lunchen åkte vi för att titta på vad far och son Lindgren hittade på. De höll på med ett byggprojekt på Värmskogs finaste tomt. Läget för den tomten är helt otroligt, drömhus, verkligen!!! De ska även hjälpa oss att bygga altan, iaf göra plintarna.

När D åkt till jobbet så började jag sy. Jag sydde 5 kuddar till bebisrummet, ett väggskydd till väggen bakom skötbordet som jag ska fästa gosedjur på samt 2 täcken. Känner mig nöjd med dagen. Tog små pauser för att titta på Bygglov, Extreme Makeover-Home edition och nu Äntligen hemma. Jag älskar inredningsprogram, tycker om att få inspiration.

Jag är sugen på frukt hela tiden, brukar bli det när våren kommer. Jag har ätit upp nästan alla burkar vi haft med ananas och mandarinklyftor. Fuskade lite med sockret och gjorde lite chokladpudding på kokosmjölk. Mums vad gott det blev, och väldigt mäktigt och det är ju bra för då orkar jag inte så mkt, med mandarinklyftor till så blev det oxå godare, tycker det blir för mkt choklad annars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback