Seg idag

Igår kväll hade jag väldigt ont i magen, som förra veckan. Spänner ordentligt runt kanterna på livmodern, och mitt på. Magen blir stenhård och toppar sig mitt på och där gör det ont. Bebisen tyckte nog inte om det heller för h*n sov inget heller utan bökade runt en hel del. Började  vid 21 och blev bara värre. Kunde inte ligga ner och försökte slappna av och gå lite, men inget hjälpte. D var hemma så denna gången blev jag inte så rädd men det finns ju inte så mkt han kan göra så jag lät honom sova. Jag däremot kunde inte alls sova, var uppe till strax innan 4, tittade på TV och fick byta position var 10:e minut. Sen blev jag så trött på TV:n att jag gick och la mig men kunde somna förrän vid 5.30 när hade gått upp. Sov till 8.45 och var ganska pigg men somnade om 9.15 och vaknade runt 10.40. Det är så svårt att veta om jag ringa förlossnignen, jag kände ju att bebisen inte var på väg ut men jag vet inte om jag ska ringa och rådfråga iaf, känner ju inte att jag vill vara hispig och ringa för ingenting heller. Men jag vet inte, kanske e bättre att ringa nästa gång de kanske har något tips för vad jag kan göra...
Hoppas jag inte skrämmer någon för att bli gravid med min konstiga graviditet för det är samtidigt underbart att vara gravid och känna att det växer i magen, en sån fantastisk känsla-går inte att beskriva-det e värt all smärta. (säger nu innan förlossningen iaf ;) )

Tänkte sätta mig lite på altan och slappa i solen med en tidning, hoppas jag sover lite till. Ikväll kommer Tommy och Annika och då vill jag inte vara som ett lik. Vi ska grilla, längtar!

D kommer hem snart, finns inget att göra på jobbet så han går vid 13, skönt att han kommer hem tidigt. Han ska nog grejja med altan med sin far men det känns alltid bättre när han e hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback