Trädgårdsdax

Det är mkt som ska fixas med när man e husägare, både roligt och mindre roligt...
Idag är det rensning av lande och plantering av morötter, purjolök och sallad, ev några blommor som står på schemat. Hade hoppats på att D skulle klippa gräset men det är för blött. Solen ska skina i några dagar sa grannen så det ska nog hinnas med.
Rensningen av jordgubbslandena är inte så kul, sitter med magen i vädret och är allmänt  klumpig, kan ju inte böja mig som jag vill. Bäckenbältet är hårt åtdraget så jag har ett bra stöd men jag får ta många pauser...kommer ta ett tag innan jag e klar, blir nog inte idag och det är bara 5st pallkragar men med mkt ogräs...

D är iväg och tittar på en cross, ska inte köpa bara titta. Vad han komemr tjata sen :( han vill så gärna ha en och han ska få en, snart...

Jag har förälskat mig i en tapet på Stuvbutiken och ett bord och stolar på Ikea så nu vill jag göra om i köket. D tänkte sig att vi bara skulle byta luckor och golv men jag vill byta allt, käns onödigt att inte byta stommen oxå, e så gammal den vi har och jag vill ha lite mer ergonomiskt utformat kök eftersom jag bakar en hel del å så. Har iaf gjort en ritning på Ikea Home planner, blev så fint och itne så dyrt heller tycker jag, kommer nog landa på 60000 från golv till tak, allt inkluderat. Men vi betsämde att at det till våren och bygga ut verandan och göra om i uterummet nu, känns bra det oxå :) + en cross till D och en cykel till mig :)

Har stekt blåbärspannkakor som jag ska kasta mig över, vi fick en massa blåbär och svamp mm av O & M, jättesnällt. Jag älskar blåbärspannkakor, D tycker inte om blåbär så mer för mig ;)

Kommentarer
Postat av: David

fel där, jag är förtjust i blåbär!

däremot tycker jag jordgubbssylt är goare än blåbärssylt.



rätt ska va rätt :)

2008-05-06 @ 19:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback