Hur lite kan du göra på en dag?

Det är ganska ofattbart hur lite man kan göra på en dag.
Vaknade vid 9 och gick ut på altan och åt frukost i solen, det kändes så bra.
Försökte få D att vakna men när det inte gick så tog jag med mig boken "från A till bebis", kuddar och stolsdynor ut i solen igen. Tror jag fick sitta 30min innan det började hagla, tänkte att det går nog över snart för molnet såg inte så mörkt ut, men jag insåg ganska fort att så var inte fallet. Det regnade nästan non-stop till 15, så tji fick jag.
Mamma ringde så jag pratade en stund med henne, hon fick mig att förstå att det inte är något fel med att be om hjälp, klarar ju ingenting numera, känns det som. Skönt att ha henne!
Försökte väcka D igen, han vaknade och kramades lite, men jag fick inte upp honom. Kom på att jag skulle ringa BM så jag lät honom vara. 
Fortsatte fm på soffan och somnade nog tillslut för D väckte mig när han fått för sig att vakna vid. 12.30. Jag låg kvar en stund när han tände en brasa och tände grillen för vi bestämde oss för att grilla tjockkorv.
Gick upp för att hjälpa till med maten och efter vi ätit satte jag mig i gungfotöljen framför brasan och läste nya "Vi föräldrar". D åkte till jobbet 15, då la jag mig på soffan igen. Började sortera bland fotona vi hade på datorn och på externa hårddisken, tog ett bra tag. O kom förbi med efterrätt-inga fel. Efter det har jag bara legat på soffan tills jag för en liten stund sen fick för mig att fixa till madrassen till vaggan. Köpte en spjälsängmadrass för 99kr på Ikea, tyckte att det var bättre att köpa den och skära till den istället för att köpa en på i babybutikerna för runt 200-300kr. Så nu är det klart, torkade av vaggan lite oxå. Imorgon kanske jag tar tag i täcket, köpte ett på Ikea för 99kr som jag ska dela på för att få ett till vaggan och ett till vagnen, ekonomiskt tänkt av mig va!

Åh, glömde nästan, jag gick faktiskt hela vägen ;) till växthuset för att vattna-var några dagar sen. Var lite orolig för mina pellargoner och tomatplantor som jag satt ut, men de mådde bra. Men D kanske får bära in dem imorgon så att de inte dör när det börjat bli så kallt om nätterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback