Pyret har fått presenter

Igår gjorde jag inte mkt. Var så uttråkad men orkeslös. Bestämde mig för att åka till ÖB men bilen startade inte:( då vart jag ledsen, känslig förstår du :) När D kom hem tvingade jag honom att åka någonstans så vi åkte till hans brorsa. Det var så roligt att få prata med någon. Lilla T var rädd för min mage så hon smög mest omkring innan L lovade att jag gömt magen under bordet, då vågade hon komma till oss och leka. Så go. Hon har hållit sig ifrån mig sista gångerna vi setts och jag har funderat på varför hon nu blivit blyg för mig igen, men så har hon sagt att tycker att min mage är läskig. Stackarn :)

Idag har jag varit i K-d hela dagen. Har haft väldigt ont i bäcknet hela natten så jag var inte så sugen på att åka in men min kompis A är hemma i helgen från Gbg så jag åkte så klart. Passade på att handla lite oxå när jag åkte in till stan. Blev en tur på IKEA, ganska dumt med tanke på att det är en bit att gå. Köpte skötbordsmadrass, sängmadrass, kudde, täcke, handdukar och tyg. Sen åkte jag till Jysk och köpte sängkläder, de hade till vagga/vagn. Täcket jag köpte på Ikea har jag tänkt att dela i 2 för att ha ett i vaggan och ett i vagnen. Kände att jag ville ha en del klart, bebisen kan ju komma när som helst. Har ju som sagt redan flyttat ner sig långt i bäcknet. Syns verkligen på magen att den sjunkit, det är skönt. Nu hoppas jag på tidig förlossning men bara därför kommer jag väl dra över 2 v...
Sen var det dax för fika på "T". Är så mysigt där och väldigt gott kaffe har de oxå. Kul att träffa A och E som oxå var med. Var så längesen, men vi bestämde att de ska komma ut till V-skog i sommar. E har fortfarande inte varit här men det är inte så lätt att ta sig hit utan bil.

På tal om bil, jag blev helt vansinnig igår när jag hörde att bensinpriset kanske skulle gå upp till 27kr. Finns det inga politiker som bor utanför Stockholm, Böteborg eller Malmö??? Det är inte acceptabelt i af.

Var förbi mamma och pappa innan jag åkte hem där jag fick ett paket med bebiskläder. Mamma ville visa mig att jag inte behöver handla mer :) De hade handlat i julas i Spanien, helt underbart mjuka kläder. 3 st sparkdräkter, 3 bodies, 2 haklappar, mössa och vantar i ett paket och 6 lika mjuka bodies i ett annat paket. Fick även ett paket från deras städerska som vi gett väldigt, väldigt mkt kläder till som hon skickar till Polen. Lika mjuka och goa som de från Spanien, tror de är bättre på att göra bebiskläder längre söder ut! Fick en sparkdräkt, mössa och 2 tröjor av henne. Så roligt att få presenter :)

Ikväll så blir det en lugn kväll. Hade så ont när jag kom hem så jag fick lägga mig en stund, sen fick jag ryggmassage av D, värmde en vetekudde och la på och gjorde lite yoga så nu känns det bättre.

Vi åt väldigt god mat ikväll som jag kan rekommendera. Kycklingfilé som skärs i "nuggets"-bitar, peppras, doppas i ägg och sen i finhackade saltade cashew-nötter och några i kokos. Ringla lite olivolja över och in i ugnen ca:30 min i 225grader. Till det basmatiris, melon, mango, vindruvor, torrostad kokos, grekisk yoghurt och sallad. Mums!!! Ser väldigt fräscht ut oxå när man lägger upp frukten i olika skålar, kan ju ta vilket frukt som helst och ju fler man är desto fler olika varianter kan man ta.

Nu ska jag gå tillbaka till soffan och min darling för att gosa lite:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback