Föda-inte än va!

Igår tog jag det väldigt lugnt hela dagen. Det är ju min favoritsyssla nuförtiden ;)
På kvällen var det dax för yoga. Jag hade så fruktansvärt ont av foglossningen men jag tog mig iväg.
Det är så skönt med yoga, avslappnande och stärkande, men en övning var nog inte så bra för mig. Man sitter på en stol med benen brett i sär och böjer sig framåt så långt man orkar. Igår kom jag ingenstan och efter en liten stund blev det ett otroligt tryck neråt. Jag reste mig och gick mot toaletten, då trodd ejag att bebeisen skulle ploppa ut. Var så otäckt. Jag har haft svårt att göra knipövningar sen i början av förra veckan och i lördags började dessa tryck neråt. Känns som huvudet borrar sig ner i bäcknet och trycker på för att komma ut. Jag blev lite nervös.
Ringde till BM imorse och fick en tid på onsdag för at kolla så att verkar bra. Hon tyckte att jag skulle ligga ner mkt och ta det lugnt, inte så svårt-e ju det enda jag gör. Om jag känner så igen ska jag ringa förlossnigen så får de säga vad jag ska göra. Kan vara så att jag öppnar mig. vet att jag sagt att jag vill ha igång det tidigt men inte 1,5 månad för tidigt.
Idag har jag inte kännt samma att huvudet är på väg ut men däremot är trycket kvar, känns konstigt.

För ett tag sen fick jag en massa bär och svamp av O & M. Igår tog jag fram en påse blåbär och gjorde blåbärskräm, så gott. Jag älskar det!!! Idag gjorde jag ännu mer, mums. Helt blå i ansiktet :) 

På tal om att få saker av O & M så kom O förbi och lånade några filmer förut och då fick jag chokladmousse med grädde, gulligt va. Underbara vänner, tänk om alla vänner kom förbi med choklad ;) Hoppas jag blir fri från förkylningen snart så att jag kan hälsa på dem och lilla N.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback