Shopping i hög grad

Har varit i K-d och shoppat idag.
Skulle dit och låna lite saker av mamma och träffa syrran. Så tänkte jag passa på att åka till Bergvik för att köpa strumpor till Neo för han har växt ur sina. Kom ut från H&M med 5 par strumpor, 1 mössa, 1 par vantar, 1 overall, 1 par byxor och 1 body till Neo samt en vinterjacka till David. Men jag hade nog överskattat Neos längd för benen räckte knappt under grenen på overallen ;) Så den ska jag lämna tillbaka. Tror även att det räcker med den han har redan, provade den och han har ca:15 cm till godo så jag tror den räcker ett tag. Jackan till D var däremot för liten och jag e inte ens säker på om han tycker om den. D e så sjukt kräsen, kommer nog aldrig göras en jacka som han tycker om. Så han får ant. gå utan jacka denna vinter med. Hur det kan va bättre kan jag inte förstå.
Kommer bli pinsamt att lämna tillbaka detta imorgon för det blev så krångligt när jag handlade så de fick göra om kvittot mm. Jag hatar att krångla, har ju stått på den sidan av disken oxå men de hade faktiskt gjort fel. Tar det nog på stan istället...

Imorgon ska jag till k-d igen. Ska hålla en sminkkurs för några damer på Plaza Hotel. Det ska bli riktigt kul och skönt med lite extra klirr i kassan. Ska då ta en tur på stan, köpa lite tyg och göra julstrumpor så att tomten kan lämna paket till Neo och David, själv har jag redan en, fick ev några vänner i Lkp när jag pluggade där. Den e glittrig och fin :)

D har fortfarande inte fått tag på något jobb, han söker som fasen, men han e ju inte direkt ensam om det. Känns lite olustigt att det är så många som får gå. Hörde nu av svägerskan att ännu fler ska sägas upp på Gruvön. Hoppas inte att hon blir drabbad denna gång. D har iaf till slutet av mars på sig. Vi har ju tänkt att i värsta fall får jag gå tillbaka å jobba då så får han va pappaledig men som det ser ut nu på marknaden så e jag orolig att jag inte kommer ha något jobb kvar. Riktigt olustigt!!! Men vi får inte gräva ner oss för detta, får ta det som det kommer.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Det löser sig nog med jobben, ska du se, det viktiga är ju att man inte gräver ner sig, utan ser det som en möjlighet.

En möjlighet att göra nåt annat!

Ha det gott, ses vi inte före, så ses vi på måndag!

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback