Värmskog-anda

Imorse vaknade Neo före mig, trots att jag ställt klockna på 8.30. D gick upp med honom innan 8 så jag fick sova lite till. Annars brukar onsdagar vara så jobbiga iom att jag får väcka honom för att vi ska till kyrkis. Allt har klaffat med hans sömn idag så det var jätteskönt.
Vi var många på kyrkis idag men det gick väldigt bra, Neo blev inte alls stressad. Kan bero på att vi inte kom dit med andan i halsen utan att jag var där i god tid + att han fått sova tills hans vaknade + att jag bar in honom i vagnliften så han fick vakna när han ville där inne, vilket iofs var nästan direkt.
Idag så började vi med sångstund och det är kul, Neo förstår mer för varje gång och idag skrattade han en massa. Efter det så pysslade vi och Neo gjorde en sak till sin pappa, han e så duktig ;) Fikar gör vi sist. Jag stormtrivs med de andra mammorna och var bland de sista därifrån...som vanligt!

Jag har ju varit lite orolig över att jag har för näringfatig mjölk till Neo eftersom han vill snutta hela nätterna med J som är mamma till lilla E-S hade precis samma problem och hennes gullunge e lika gammal som Neo. Några av de andra mammorna sa att de hade varit med om samma sak och att det blev bättre när de slutade amma. Känns bättre nu och jag kör på så länge jag orkar.

När vi kom hem från kyrkis skulle vi äta mat tillsammans med D och sen åka till BVC för föräldrautbildning. Ringde D på väg hem och han åt redan, hade inte orkat vänta, typiskt...men det var ok. När jag kom hem såg jag att bilden låg i 1000 bitar på gatan. D hade glömt att vi skulle iväg och hade börjat byta bromsar och det krånglade så han väntade på fler delar som hans bror skulle köpa med sig. Så det blev ingen träff för oss, lite synd. Tur att solen sken för då kunde jag sitta ute och hålla honom sällskap i en solstol och läsa "Vi Föräldrar" och "Ikea-tidningen". Neo sov i vagnen i några timmar.
D´s bror m fam. stannade på fika. Väldigt trevligt när de kommer förbi. Lilltösen T e så go och om någon månad kommer det en till...längtar!

Jag känner av lite träningsvärk från igår, gôtt!!! E riktigt kul att träna och alla e så gulligt där. De flesta kommer även på söndag på "Suck och duck" då allt kvinnfolk som bor i Värmskog och har lust är välkomna till Sportklubben kl.17 för att fika och umgås lite, få se vad vi ska hitta på men roligt e jag övertygad om att det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback