Renoveringstankar

Städdag...fy vad det såg ut här. Vi orakde inte städa igår så vi tog i tu med det idag, fick göra i etapper...
Plockade och diskade hela fm och en stund över lunch sen tog vi en långpromenad-var riktigt skönt. När vi kom hem lagade vi mat och sen tittade vi på Sex and the city filmen, jag älskar den. Tycker att filmen har allt en film ska ha, glädje, komedi och massa skratt, spänning (lite), drama och tårar, kärlek, vänskap...ja allt! D tyckte oxå att den var bra. Sen dammsög jag och torkade golven medans D lekte med Neo.

Vi håller på och funderar och disskuterar vad vi ska göra med huset nu när D är ledig i flera veckor. Vi har lite målning kvar i tvättstugan och en hallmöbel jag vill byta färg på. D ska även fixa till bilen och vill isolera garaget och jag vill måla uterummet, ja vi får se vad vi ska hitta på. Köksbordet ska vi iaf byta, jag har ju tjatat om det ett tag och på festen så gick en ljuslykta söner och brände ett stor märke i bordet, svart klibbigt blev det när ytan smälte, var någon sorts laminat så nu blir det av. Möblerna vi har nu köpte jag second hand, innan vi flyttade hit, och slipade och målade om och de har sjungit på sista refrängen ett tag.

Neo är lite gnällig, han e trött men vill inte sova så jag har tagit en paus och lämnat över honom till D så jag fick en stund vid datorn, vill gärna läsa alla bloggar jag följer.

Jag är ju helt inne på att göra om köket men jag håller med D om att vi ska vänta tills vi vet om han har jobb, men jag vet ju precis hur jag vill ha det. Vet inte om mina planer funkar praktiskt, en del jag måste kolla upp. Jag vill nämligen flytta spisen till hörnet vid fönstret men vårt värmesystem i huset är kopplat till fläkten så jag vet inte om den går att flytta. Sen funderar jag även på vilken sorts köksbord jag ska köpa. Jag vill helst ha ett vitt
bord från Ikea med vita stolar men jag vet inte om det är så praktiskt med barn som vill rita och pyssla, visst kan man lägga på en duk men det kommer vi säkert glömma eller skita i och då blir det ant väldigt fult men samtidigt vet jag inte om jag ska välja efter det, kanske borde gå på det jag verkligen vill ha. Alt är ett brunsvart bord med svarta stolar, samma modell som de vita. Det bordet vill jag eg ha i uterummet eftersom det går att göra till 12pers.
Funderar även på att göra om badrum och uterum, och jag vill ju göra det NU, har lite svårt med det där att vänta...Faan att man inte e gjord av pengar...suck!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback