Vi fortsätter

Ja, inte var det någon hit att få mat i munnen enligt Neo. Bröstmjölk ska de va :)
Han fick morot igår igen, när vi lurade in det i munnen på honom så gick det bra. Men han vile inte öppna munnen när skeden kom, han gjorde allt han kunde för att skeden inte skulle komma mot munnen. Men när han väl gapade och fick in lite morot så svalde han och det gick bra.
Idag så provade vi havregrynsgröt när  jag åt frukost, malde i morteln så att det skulle bli en slät gröt. Det var svårt att få till en bra konsistens när det var så lite jag kokade så jag fick göra om 2ggr. Inte åt han för det. Han kväljdes när han fick in det i munnen, provade även lite sylt men han gillade inte det heller så det spelar nog ingen rol vad han får. Han är bara så ovan vid mat så allt kväljer honom, e bara att fortsätta med smakportioner så går det nog bra framöver.

Jag vill ju att han ska amma mindre på natten och hittils har jag så fort han gråtit gett honom bröstet men igår så pratade jag en del med L och fick lite tips. Han har varit rätt lätt i några nätter, bara ätit 1-2ggr men inatt var han ledsen, visste jag direkt vi gick och la oss för han var så gnällig och somnade bara i min famn, försökte massa olika. Men tillslut tar vi till det vi vet funkar. Iaf så fick han mat en gång, då var han riktigt hungrig åt i 15min tror jag men de andra gångerna han vaknade och grät så fick han nappen och lite klappar och han somnade om, tills imorse. Kändes bra att det funkade, han har nog varit lite puppsjuk bara, inte hungrig alla gånger jag gett honom mat. Vi får fortsätta att prova. Än vill jag inte lägga honom i egen säng för då får jag ingen hjälp av D, han skulle aldrig resa sig ur sängen men när Neo ligger mellan oss så kan han vagga honom lite och ta honom i famnen så jag får sova några gånger. Imorse var han så söt, Neo låg i min famn för han var så gnällig och D märkte oxå att han var gnällig och trodde att han oxå hade Neo i famnen men han hade Neos filt och kudde som han vaggade, jag skrattade!!! Inte lätt när man är pappa och trött...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Det där med maten kommer! Fortsätt prova! Alla barn äter så småningom...

Gröt är gott, finns massor med bra pulvergröt, K åt risgröt. Lilla O åt fruktgröter. M åt hemkokt havregrynsgröt, man är lite duktigare när det är första :O)

Ha det gott, Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback