En väldigt bra dag

Började som sagt dagen med att försöka få tag på biljetter till AC/DC och det gick ju ganska bra. D ska försöka byta sina sittplatser till ståplatser, så om någon känner någon som fått stå men som vill ha sitt så säg till.

Efter det så åkte vi till Bergvik, jag skulle köpa en mössa. Hade hittat en på MAXI, en "rasta-mössa" dvs en som hänger ner lite bak. Svart iaf, men så klart var de slut så det fick bli en grön. Inte så ledsen för det för det är ju min favvo-färg. Men svart passar bättre till allt. Sen skulle vi kika efter en jacka till D men han måste va den mest kräsna människa som finns, inget dög. Han har ingen jacka, för han hade bort 3st förra året och har nu min fleece-jacka. Iaf så tänkte jag att jag kunde oxå kika lite och så klart fann jag en...Hade inte tänkt köpa en för jag gillar min men den är väldigt gammal. Köpte den i slutet av gymnasiet. Kan inte fatta att jag fortfarande har kvar den, men vinterjacka är något jag tycker är jättetråkigt att köpa, ant för att jag itnte tycker om vintern. Den har eg gjort sitt men så tänkte jag att jag skulle spara lite pengar om jag lagade den, behöver sy fast fickorna och en del av blixtlåset och byta kardeborreband. Sen kom jag på att jag itne är säker på att den går att stänga över brösten-har ju växt en hel del iom mjölk o sånt och det är ju ganska bra att kunna stänga en jacka ;) + att risken för mjölkstockning är rätt hög om man blir aningen kall. Jackan är undanhängd tills imorgon så jag ska kolla över min imorgon och sen bestämma mig. När detta var gjort så åt vi i "food-courten", grillad kyckling och fläskfilé, pommes och sås-så gott!!! Sen hämtade vi Neo och åkte hem.

(Neo sov hela dagen, vaknade strax innnan gästerna kom. Så söt när han ligger inpackad i babyskyddet.)

På väg hem kom vi på att det vore trevligt med sällskap ikväll så vi ringde D´s föräldrar, bror och syster. Föräldrar, bror med familj och systerdotter K kom. Var riktigt trevligt. Gjorde knäckebröd-pizza, så gott! Med olika fyllningar, blev en hit :) Vin till det, som vi lånat av syster, som tyvärr inte kunde komma. Efter maten blev det kaffe och en chokladkaka. Hade tänkt göra en kladdkaka men märkte när jag knckt upp äggen att vi inte hade margarin eller socker hemma ;) Fick bli olivolja, florsocker och farinsocker. Kakan blev inte så god som kladdkakan jag brukar göra men den var ok. Grädden jag hade köpt gick inte att vispa, hade blivit något fel på den så konsistensen var smulig, så till kakan hade vi grekisk yoghurt med vaniljsocker i. Blev en lite vuxnare efterrätt. Sen fortsatte de manliga deltagarna med whiskey, och de håller på än men nu är svärfar utbytt mot en vän. När de andra gick och bror och vän blev kvar så hjälpte jag dem att tända vattenpipan-så gott!
Neo sover äntligen, han fick inte ro när alla var här utan var ganska trött och ledsen tillslut så det tog inte många sekunder när det blev tystare och vi kröp ner i sängen tills han somnade. E så go där han ligger, min lilla ängel!!! Ska krypa ner hos honom nu.

Men det viktigaste av allt denna dag är faktiskt att det inte var en vanlig dag utan
min älskade lillebror Stefhans födelsedag!!!
GRATTIS PÅ 22-ÅRSDAGEN!!!!
Jag hoppas att du haft en underbar dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback