Lugn måndag

Neo sover i vagnen ute, maten steker i ugnen och jag har städat undan...nu kan jag andas ut och blogga lite :)

Helgen blev ju som vanligt intensiv. Lördagen och söndagen gick i ett, men samtidigt skuylle jag inte velat varit utan något av det vi gjorde. Men vila hann vi inte göra någonting. Lördagen har jag ju berättat om, han även med en långpromenad i skogen mittemellan K-d och middagen. Igår så städade jag när jag och Neo vaknade, så g ut som kriget efter kvällen innan. Väckte D efter ett tag så han fick hjälpa till lite, sen lev det familjedusch för att sprar på tiden + att det är mysigt. Åka till svärföräldrarna för att D skulle hjälpa till med taket, sena som vanligt, pinsamt som fasen tycker jag det är. Vi blev bjudna på lunch, bön-köttfärs med sallad och bröd, det var gott. Lotta hade gjort efterrätt, som var underbart god. Sen fick jag åka i ilfart till K-d för att fika med Anna och köpa jackan jag hängde undan dagen innan. VAr så kul att träffa henne även om det blev väldigt kort. Sen hem till mamma och pappa för middag, sen dit oxå. Mamma sa runt 16, jag kom 20 över och det var visste väldigt sent :) Middagen var jättegod, grillat kött, rotfrukter i ugn och sås...glass till efterrätt. Syrrans Andreas vågade komma oxå, det var kul att få prata lite mer med honom. Han fick godkänt av allihopa, så glad för syrrans skull!!!
Åkte därifrån efter 19, hem och hämta D för att åka till Jocke och Malin. Var eg bjudna dit på middag vid 17, men det hann vi inte til utan kom när de hade ätit klart. Men vi fick mat vi med...så gott! Åt väldigt mkt igår :)
Satt och tittade på kort och pratade om resan de ska göra, halv tillsammans, halvt med andra vänner. Jocke åker till Nepal på tisdag och blir borta tills han får tråkigt, hoppas han får det snart...Malin åker på fredag till Australien, blir bort till början av december. De ska mötas upp i början av november i Hanoi-jag tycker att det är hur romantiskt som helst.

Som sagt en massa blev det, men inget jag velat byta bort. Älskar våra nära och kära!!!

Idag så har vi tagit det lugnt. Neo har sovit en massa, tog en kortis promenad och nu sover han ute. Jag lagar lite mat och väntar på att D ska komma hem. Sen blir det vattenjympa med Marie i Grums. Det ska bli gött att träna något annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback