MVC, BVC och kylskåp

Jag kan börja med att berätta att jag var på MVC och hos min BM igår för efterkontroll efter förlossningen. Jag blev godkänd och allt var som det skulle, har varit lite orolig så det kändes bra.
D och Neo följde med för att vi skulle träna efteråt men det var så mkt folk så det gick inte att ta med Neo in så vi fick åka hem. Gick på promenad i solen istället och det var nog bättre det, frisk luft är gôtt :) men jag var så fruktansvärt trött och det var segt i benen att gå så när vi kom hem så sov jag och Neo i några timmar och sen kändes det bättre.
Idag hade jag däremot hur mkt energi som helst så vi gick på en långpromenad, i nästan 2h var vi ute i det underbara vädret. Tyvärr var det även så att små myggor även gillade detta väder så jag har ett flertal bett på ryggen och en hittade även Neos haka innan jag satte på myggnätet på vagnen.
Vart energin kom ifrån har jag ingen aning om för vi har inte sovit mkt inatt. Neo har sovit väldigt oroligt och velat äta 1gång/timmen. Inte så kul, men jag har förvånansvärt nog inte varit trött idag.

Började dagen med ett besök på BVC. Neo väger nu 6518g och är 61cm lång. Han är så go och rund min lilla älskling. Sen åkte vi till K-d för att köpa nytt kylskåp, det var ingen rolig utgift. Vi valde ett som är så likt vår frys som möjligt och imorgon fm levereras det hem.

Neo är fortfarande förkyld, svårt att andas speciellt på natten så doktorn fick lyssna på honom idag. Han rekommenderade att vi skulle köpa nässpray till honom, har kommit en ny sort som kan användas från nyfödd och jag har precis testat. Han grät när jag sprejade, eller det är ju inte som vuxenspray utan mer som droppar man trycker ut ur en nässprays-flaska, han rosslade en stund och sen somnade han så det verkade fungera-hoppas det håller hela natten. Ska även lägga kuddar under madrassen så att han kommer upp lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback