Diet

Det pratas en hel del om LCHF dieter och jag har 2 nära, L och M, som äter enligt denna diet. Jag har sjävl gjort det vid 2 tillfällen för några år sen och måste säga att jag mådde mkt bättre av att inte äta socker och jäst och jag gick ner i vikt. Däremot mådde jag väldigt dåligt efter ca.4v både gångerna pga fettet och äggen. Så fettet tycker jaginte om men jag skulle nog kunna äta mindre kolhydrater och borde nog göra det oxå.
Men istället för dessa olika varianter på dieter så skulle jag vilja slå ett slag för levande föda. Det är något som jag verkligen vill lära mig och vill leva efter iaf till större delen. Jag hoppas på att kunna gå en kurs när jag slutat amma.
Läs gärna om Birgittas kurser på Living Food Institute, recept kan ni hitta på denna sida. Birgitta är väldigt inspirerande och jag tycker att det jag provat varit väldigt gott. Det kan inte finnas någon bättre diet att leva efter, men ja det är inte superlätt och det kräver en del engagemang och tid.
Funderar på att göra en levande tårta till mina kära vänner till dopet, en väldigt god och nyttig så att de inte behöver sitta och titta på när alla andra äter + att de kan ha bra samvete när alla andra vräker i sig kaloribomber ;)
Levande låter så läskigt tycker jag, känns som man ska äta krälande djur eller något men det är ju inte alls så...så klart. Kunde valt ett bättre namn tycker jag, säger nästan hellre Raw Food även om det inte riktigt är samma sak. Se artikel på Aftonbladet.

Jag känner iaf att jag måste göra något NU för att få ner mitt sötsug. Har ju en del kilon att tampas med och det blir inte lättare för att jag äter godis och kakor ;)
Började iaf att träna lite smått i helgen, väcker kroppen kanske man kan säga. Känns skönt och nu ska jag träna lite varje dag för att stärka mig innan jag kan börja gymma igen. Går ju promenader med Neo nästan varje dag och har nu börjat med att göra armhävningar, sit ups, utfallssteg, dips mm. Får träningsverk av att bara använda min egen kropp så ni förstår hur otränad jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback