Sminkprovning

Igår var första gången i föräldragruppen och det var riktigt trevligt. Det är 3 pojkar och 3 flickor i gruppen, bra fördelning och alla är ungefär lika gammal, 4-1,5månad. Neo känner redan 2 av barnen, Huga och hans kusin Amanda, och Emilia har han bara träffat när de båda låg i magen ;) för vi gick samma grupp som gravida, sen var det 2 barn till. BM Lisbet och Eva är jättegulliga tycker jag så det kommer nog bli bra detta. Nu första gången så handlade det mest om att lära känna varandra och gå igenom förlossningarna men framöver kommer det vara olika teman, med olika besöksplatser och olika "gäst-talare". Nästa gång är i oktober och då ska vi till kyrkan i Grums.

Nästa onsdag börjar även kyrkis i Värmskog, ser vi oxå fram emot. Ska bli kul att lära känna lite fler mammor här runtomkring. Hugo och Amanda som eg bor i Grums kommer gå på kyrkis hos oss, det är bra tycker vi.

Idag så har jag provsminkat Maria, en vän till syrran som gifter sig 20/9. Hon blev så fin. Jag älskar att göra brudmaker, visst själva sminkningarna är inte jättekul att göra eftrersom de inte är så avancerade men det är så roligt att få med och hjälpa till att förgylla "deras" dag. Annars älskar jag att göra extrem-makeuper-typ modevisningar och reklam. Iaf så hade vi en väldigt trevlig em. Vi var hos syrran och hon tog hand om Neo som sov i hennes famn hela tiden. När vi var klara så ammade jag honom och sedan skulle jag byta på honom.
VARNING FÖR KÄNSLIGA LÄSARE ;)
Det hade inte hänt så mkt men när jag var på väg att ta på blöjan så öppnade sig rumpen och ut kom en fontän med bajs, jag trodde för en sekund att jag skulle kunna hålla för med en servett, men tji fick jag och en dl bajs i handen ;) Vi skrattade ihjäl oss utom Björn som höll på att spy. Neo började sparka med ben och fötter i detta och lyckades få en del på kläderna. Syrran fick hålla i fötterna medans jag tvättade av händerna och då kom en ny fotän :) När jag var klar med att torkaav honom och skulle få på ny blöja så kissade hen ner sig, och golvet-hann inte få fram en handduk i tid :) Bara att flytta på honom och torka honom igen. På med nya kläder och åka hem till ett bad. Tur att han gillar att bada, men nu är han piggelin och det är lite drygt för jag och D hade velat haft en stund tillsammans.

Märkte att jag nog har glömt att betala för min hemsida för jag kommer inte in på den och mailen är helt raderad, men jag använde den inte så mkt, inte uppdaterat den sen dec-05. Får väl skaffa en ny och någon som kan hjälpa mig med hur man lägger upp en och hur man uppdaterar, jag har ingen aning. Så nu har jag iaf inte kvar den mailen: [email protected]

Kommentarer
Postat av: Anonym

Givetvis ska vi hjälpa dig med en ny sida, jag kan...

Ha det gott!



Och bajsfontäner, ja det har vi nog alla varit med om, var glad när det kommer i den änden och på skötplatsen, M kräktes ner hela bilen när O och hon var på väg till ögondoktorn ;O)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback