Glad Påsk

Neo var påskkärring idag, världens sötaste lilla påskkärring.

Här i Värmskog så träffas alla barnen i bygden på skolan, idag kl.11, för att byta påskbrev och godis. Ganska mysigt, men ändå inte samma sak som jag e van vid sen liten, att knacka dörr, ge brev och få godis. 
Sättet de gör på här e ganska nytt oxå, när D var liten så åkte de runt till varandra och slängde påskbrev och smällare på varandras gårdar. Åkte med bil, moppe eller häst och vagn/skrinda.





Idag var så fint väder så det var stor uppslutning, från våra småttingar till tonåringar och deras föräldrar.

Efteråt gick jag, Neo hans farmor och kusin K och A till oss för att dricka saft. Jag fick gjort det sista med maten inför kvällen och Neo fick busa :)
Neo fick påskägg av oss, men inget godis utan maraccas. Dessa var en hit!


Efter att vi ätit lunch så åkte vi till Neos farmor farfar för att fika med faster L och barnen och farbror F. D och O grejjade inför spelningen. Neo fick en anka av Lotta och en godispåse och en tupp av farmor och farfar.

På kvällen så åkte vi till Dag och Jannika på påskbuffé. Supertrevligt och riktigt god mat. Det var fullt hus och vi är väldigt glada att de tänkte på oss och bjöd dit oss. Vi var kvar till 22.30, då var Neo trött, han sov bara en kortis, men var inte alls gnällig utan bara så go som han e. Vår lilla skatt, men nu sussar han gott i sin säng sen 1h tillbaka. D och resten av bandet är på skolan för att fixa det sista inför imorgon.

Jag hoppas att ni haft en lika bra påskafton som oss.


Kommentarer
Postat av: Lova

ååh vilken söt påskkärring. Fast jag var också söt säger min mamma trots att jag inte ville ha hucklan på så länge... prickarna i ansiktet var roligare=) ses i morgon. kramiz

2009-04-12 @ 10:11:00
Postat av: mamma

Vilken underbar liten psåkkärring!

Bilderna sitter nu på kylen.

Ha en fortsatt trevlig påsk!

Kram mamma

2009-04-12 @ 13:46:21
Postat av: Ewa Engblom

Vicken liten go påskkäring! Va stor o duktig han har blivit. Trevligt hos L. o F. Kam på er

Postat av: farmor

Hej skulle bli så glad om ni ville maila bilden på denna ljuvliga lilla påskgubbe. Kram till er alla tre.

Farmor

2009-04-14 @ 23:20:13
Postat av: Annika

han e för ljuvlig alltså!!!

Kolla på nåt datum när ni kan komma blir svårt för André att va ledig men det gör ju inte så mycket!!på kvällarna kommer han ju hem.. ska bli jättekul om ni kommer hit!!

Älskar er !

2009-04-15 @ 19:37:28
URL: http://hollandssvenskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback