Uppe med tuppen

Jag börjar förstå Lotta som går upp 6 varje dag.
Får så mkt mer gjort när man e uppe med tuppen.
Neo vaknade 6 men jag fick honom att somna om till 6.45, sen var det dax att gå upp. Jobbigt, ja men det går fort tills jag piggnar till. Hans glädje och bus gör vem som helst på bra humör.

Iom att jag gick upp så tidigt så var jag uppe innan solen kom fram. Imorse var det jättedimmigt och såg ut att bli trist väder, men nu kikar solen fram genom dis och det gör ju att jag tycker att det är toppenväder, hade jag vaknat nu hade jag tyckt att det var sådär väder.

Mkt har jag oxå hunnit med. Klockan är bara 10.30 och jag har redan hunnit med att baka en morotskaka till imorgon, 2 kladdkakor (en till ikväll och en till måndag), jag har 4 limpor på jäsning och 2 plåtar frallor och 2 satser pajdeg i kylen som ska bli mini-skagen-pajer till påskbuffén imorgon. Diskat undan efter mig och plockat ur diskmaskinen och städat ur 3 lådor med bestick å redskap. Ja, man skulle kunna tro att jag bygger bo, men någon bebis e inte på gång än på ett tag i vårt hus, har fullt upp med lillkillen. Däremot kan det nog va så att jag vårstädar ordentligt för första gången sen jag flyttat hemifrån :) Känner tom för att putsa fönstren...knäpp, ja ganska ;)

Vill ni kika på
Annikas underbar lilla Chanel så finns nu bilder på hennes blogg. Vacker som en dag e hon, vill bara dit och snosa!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback